Bestyckning

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag var och hämtade en mxz 700 -00 i Umeå för två helger sedan... Jag tänkte om den kanske inte är betyckad för att gå i hälsingland? Det kanske inte blir nån skillnad utan är bara när man kört med dom i fjällen som det blir det???

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Har faktiskt ingen aning om det är DPM???
Ja du... Jag bor i Järvsö i inlandet, inte många meter över havet...

J

Jolle

Jupp, så om du har dpm så behöver du inte oroa dig, men om du inte har det, då kan du ju bestycka upp den nått snäpp.

RAVE

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
MXZ 700 -00 har inte DPM. Om din skoter är orginalbestyckad så borde det funka från ca 0-600 möh och ner till ca -20. Kolla i intruktionsboken, där brukar det stå vilka munstycken man ska ha vid olika temp och höjd.

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Det gör stor skilnad i prestanda om man ställer in korekt. Själv är jag inte så haj på det så jag lämnade in skotern på mperformance och fick den ombestyckad för den höjd jag åker på. Plus att man ju får den bänkad, detta för att de ska se när den är rätt inställd.
Låt en verkstad ställa in det åt dig så får du det som det ska vara. DVS om du inte tycker dig kunna det bra själv.

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Det går alltid att optimera inställningarna efter höjd, men du ska definitivt inte bestycka upp, snarare nedåt!
Det kan räcka med att skruva upp luft skruvarna en aning!
jag bestyckade ned min machz från 380 till 360 (högfart) från havsnivå till + 300!

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Ja du Kanske är 100meter över havet bor jag???

Men om den har gått i umeå så borde den ju kunna gå i hälsingland:) för umeå ligger ju precis vid havet...

Gradin

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Umeå Sverige
MXZ 700-01 ska ha DPM om jag inte är ute och cyklar. Det är även DPM på MXZ 700 Millenium (-00) (som ni konstaterat tidigare så finns det inte på "vanliga" MXZ 700 -00)
Måste säga att det är grymt behändigt att inte måsta bestycka om för att skotern ska gå bra när man t.ex åker till fjällen eller bara kör när det är varmt på våren.

J

jonathann

http://www2.blocket.se/view/1587920.htm?l=0&c=1 <--MEN ska du säjlja den nu också

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
>MXZ 700-01 ska ha DPM om jag
>inte är ute och cyklar. Det
>är även DPM på MXZ 700
>Millenium (-00) (som ni
>konstaterat tidigare så
>finns det inte på "vanliga"
>MXZ 700 -00)
>Måste säga att det är grymt
>behändigt att inte måsta
>bestycka om för att skotern
>ska gå bra när man t.ex åker
>till fjällen eller bara kör
>när det är varmt på våren.

Men det finns väl bara en 700 -00 av mxz.. Jag har då inte sett nån millenium

Gradin

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Umeå Sverige
Instämmer med hmm, klart det finns en Millenium Edition, har en själv. Skillnaderna är som sagt att dom är svarta med kromade dekaler, trailingarmar, boggiehjul mm, istället för gula. Den är även utrustad med DPM, ordentliga halkskydd.
Det finns även millenium av MACH Z:an

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Okej jag tror er:) Men dom är inte vanliga då alla fall... Kanske jag har sett nån, men det var et tag sen...

M

MG

Antal milleniumskotrar?

Hur kan du vara säker på att det finns 32 eller 33st Mxz 700 millenium edition?
För de som ej sett dem i verkligheten finns de att beskåda på Ski-doo:s hemsida under sleds 2003-1997.