Betala medlemsavgiften!!!

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Skitdåligt av alla som kör skoter,men inte kan betala den lilla avgift som ett medlemskap i en skoterklubb kostar.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Jopp...

Jo, här får man väl komma med lite personliga åsikter så jag kan bara hålla med!
I.a.f. häromkring kostar det 150:- och det är ju en fjärt jämfört med den världsrymd man lägger på skotern per år. :rolleyes:

Samtidigt vill jag också passa på att uppmana klubbarna att vara mer aktiva, det är klart att det är mycket jobb med att anordna träffar eller skoterturer men jag tror att det vore uppskattat med lite aktiviteter!
Ett stort problem tror jag är att man inte vet hur man kommer i kontakt med klubben, varför inte sätta upp skyltar efter lederna där det står vem som håller efter dom?

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Håller med där, klubbarna borde ha mera träffar och såna saker. Och framför allt måste dom på nått sätt annonsera om det också. Jag tror aldrig jag sett nått sånt här.
Och sen dom här träffarna som finns nånstans, jag har hört att det bara är korvgrillning med 40+ are som är på såna. Dom skulle kunna hitta på nått så även yngre skoterfantaster lockas dit.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Nått att tänka på är att besöka de möten lokala klubben håller eller iaf. komma på årsmötet. Klubben kanske behöver hjälp med nått. Sen kan det ju vara så att det bara är typ 5st som jobbar med klubben på sin fritid. Om det bara är styrelsen i en klubb som ska fixa allt så kanske det inte det blir så många traffär. Å inte vill några nya kliva in å hjälpa till..

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
Skitdåligt av alla som kör skoter,men inte kan betala den lilla avgift som ett medlemskap i en skoterklubb kostar.
Jag håller med man satsar 50k på skoter och 10k i kläder och andra tillbehör men kan inte pejja 150:- för ett års medlemskap i klubben som håller lederna fina där man bor. Jag bor i Timrå och är medlem i Matfors skoterklubb men snart även i Timrå skoterklubb bara för att jag kommer att utnyttja lederna även här. 150:- är inte en tank soppa ens, så lös medlemskort ni åxå så kanske era leder är lika fina som dom i Matfors =)

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
Om man tittar hur det ser ut med medlemsantalen i olika klubbar kan man se att det är oroande många om tycker om att åka snålskjuts.
Att inte betala för det som man använder är väl normalt beteende eller hur?
Jag undrar om de som inte betalar för sina skoterledet även....

..plankar in på bio
..inte betalar bussbiljett
..tar springnota från frisören

med samma typ av lama ursäkt;

- Jag vill inte betala för jag använder inte den så ofta?

stigge

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Arvidsjaur
Komma i kontakt med Skoterklubben

Ett tips är att prata med din skoterhandlare nere på byn.
Han vet i regel vilken skoterklubbar som verkar i det område som du kör i.
Många handlare hjälper även till med medlemskortsförsäljning till skoterklubben. För dom flesta handlare begriper vad ett välskött ledsystem på orten betyder för deras affärsverksamhet.

stigge

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Arvidsjaur
Man är inte äldre än man gör sig

<PolarisRacing> skrev:
Håller med där, klubbarna borde ha mera träffar och såna saker. Och framför allt måste dom på nått sätt annonsera om det också. Jag tror aldrig jag sett nått sånt här.
Och sen dom här träffarna som finns nånstans, jag har hört att det bara är korvgrillning med 40+ are som är på såna. Dom skulle kunna hitta på nått så även yngre skoterfantaster lockas dit.
Vore säkert kul för 40+are om yngre skoteråkare dök upp på skoterträffarna, även dom träffar där det bara grillas korv.
För då kanske dom som vill träffas för att köra snöskoter blev fler. Det finns garanterat sådana människor även bland dom 40+are som förnärvarande kanske bara sitter och grillar korv.

Jag själv är en 40+are (med råge), som gillar att köra (inte åka) skoter och vi är i regel ett gäng skoterfantaster runt 40, som träffas under vinterhalvåret för att snacka skoter, koka kaffe mm. men framförallt för att just köra skoter och då gärna ospårat. Vår devis är, att man inte är äldre än man gör sig.

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Jag tror att många förventar sig att klubben skall ordna en massa saker, för medlemmarna, men det de glömmer är att det är medlemmarna som är klubben.

Jag har själv lagt ner en hel del arbete i olika klubbar och det man lessnar på efter ett tag är att det finns så många medlemmar som klagar på att de som är aktiva gör för lite, sen gör de inte nånting själv.

Så, kom med ideer och bjud in resten av klubben på en aktivitet.

Det behöver kanske inte vara så mycket förberedelser.

Kanske räcker med en inbjudan typ:

Vi träffas söndagen xx/xx kl xx för att blablabla, plats. blabla.
Ta med skoter, fika och glatt humör.