Bilder: Fastkörningar

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
Satte mig och räknade lite på ett UNGEFÄR alla BILDER med fastkörningar av olika skoter fabrikat,
Yamaha fanns med på flest bilder iaf CA 67 st,:beer:
Ski-Doo 2:a med ca 58 st
Polaris 3:a med ca 45 st
Arctic Cat 4:a med ca 44 st
Lynx 5:a med ca 22 st
Och absolut minst med fastkörningar från John Deere 1 st;):laugh:
Var några bilder som ej gick att fastställa märke på heller men de är ju inga exakta siffror heller så, för skojs skull :ciao::D
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Sv: Fastkörningar

Här sitter en annan polare fast. den va faktiskt jobbigare att få lös än va det ser ut.
Exakt samma sak hände mig i fjällen hade klarat mig en hel vecka (bra före) utan fastkörningar men så när man skulle fara iväg och vända för att köra på släpvagen händer detta senarium en skida tvärskar rakt ner i en meter snö fick vara 3st för att dra skoter bakåt sen lyfta upp den på spåret igen :p Ändå mer passade är att min skoter verkar vara tvilling med denna bara siffrorna i regnummret som skiljer :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
kan bero på att det bara är med yamaha som man kan tänja såpass på gränserna;)
He he..

Hade tänkt fota som f-n nu i dagarna, så ni skulle få se lite Lynxar i udda ställningar ute i skogen. :D

Tyvärr har någonting lossnat inne i kameran, så den är stendöd :bawling:
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Körde fast med indyn idag. Det värsta var att det var skottat där det stod :hmmmm: Spann så inihelvete men den kom ingenstans. Tog ca 3min innan jag fick bort den. Det hjälpte inte ens att jag släpa iväg den en bit till snön och skidorna satt inte fast. Annars så har man full matning hela tiden så fastkörningar är ovanligt :cool: Med vissa undantag...
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag och 3st till var ut på en tur idag på ca 12 mil (lagomt trött nu) och det vart faktiskt bara 2st fastkörningar.. Jag lyckades med ena i ett dike och en av dom andra med en rmk lyckades göra en skaplig nosdykning ner i ett dike mitt på en läggda :beer:


Min fastkörning, kanske inte ser så märkvärdig ut men den grävde ner sig bra.. snö över dynan men det gick skitbra att komma lös trots att det såg tungt ut :hello:


Och den andra fastkörningen, han såg diket för sent så han hann inte gasa :bootyshake:




Så det är inte bara yamaha som kan köra fast, det går skitbra med polaris också :bootyshake:

Vart inte så mkt mer bilder, inte har man väll tid att stanna och ta bilder heller :rolleyes:
 
Last edited:

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Fan va man längtar efter att få köra skoter nu!Tyvär så får vi bara ca 20-30cm på en vinter!!!!:bawling: Får väl ta å flytta norrut!
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Tre fastkörningar på en bild :p




Dock körde jag upp först när det var ospårat men sen tänkte jag ta en sväng till men då stod det ju andra skotrar ivägen så jag fick ta en omväg i snön och fastnade :laugh:
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Tre fastkörningar på en bild :p




Dock körde jag upp först när det var ospårat men sen tänkte jag ta en sväng till men då stod det ju andra skotrar ivägen så jag fick ta en omväg i snön och fastnade :laugh:
haha värsta jag sett! :D Kom ni lös? ^^
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hehe jao, efter lite om och men så var vi lös och i full gång igen :rock:


Samma fastkörning fast en annan vinkel på min pärla :)
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Inget illa menat men, Är det bara jag som som tycker att du verkar "gilla" att fastna? Du har mest fastkörningar i tråden.. Haha :D Eller kör du mest? :D