Bilder: Fastkörningar

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Den första kan ju inte ha tagit mer än 30 sek att komma lös från? Räknas ju knappt som en fastkörning.
om du använder ögonen så ser du en stubbe på ca 30cm under vänstra boggie skenan, och hålet i bakkant var så djupt så jag (ca 175) inte nådde botten på som då boggien åkte ner långt i och så var det några små stubbar där också som hakade fast. satt ganska duktigt eftersom det var så många stubbar som hakat fast under snön
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Såg stubben men det måste ju ha gått att rulla ner skotern. Nu har du ju visserligen ruta på din maskin så det försvårar ju rullning utan komplikationer.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
nja, ville inte rulla. sen hade den som sagt kilat fast även i bak kant bland några stubbar men var ju inte världens fastkörning. ca 10 min efter stappade jag i en annan stubbe några meter bort när jag låg på skrå och flög över styret, slutade med att jag bövlade till fotsteget i holken samt knäckte röret där bulten till bakre fästet på t-armen sitter samt att t-armen lossnade då bussningen delade sig. visade sig att det bara var stubbar just där, nybryten väg, samt lämnat massa ris så det var extra djupt på vissa ställen som tex hålet i bakkant
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen


Från i lördags strax utanför Messlingen. Kompakt snö och bottenlöst (läs: spinner på stenhällar) gjorde att det tog en stund att få lös även om det ser lite löjligt ut. Säsongspremiär för spaden!
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Tänkte bara dela med mig av en bild som en polare la ut igår, vet fan inte hur dom lyckats, men jag tycker dom ska ha en medalj.. :p
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
bonkarn, det är då utan tvekan en av dom snyggaste fastkörningsbilderna jag sett :)