Jo de är sant att de kan bli svårt att filma så men tänkte mest på att filma kompisar & dom ska få filma mig så,sen så tyckte jag att den va lite dyr nästan 4000:- =/ men kom gärna meed mer förslag! =)Denna verkar bra men ligger några hundra över din budget: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496568
Jag tror det kan vara svårt att filma utan att den sitter fast på ngt sätt. Typ hjälmen då. Om inte nån stackare ska stå på sidan om och filma.
Fota i RAW! Då har du möjlighet att i efterhand hemma vid datorn räta till dina "små" missar. Sen, se till att ha fler lagom stora minneskort istället för ett med en massa GB.Ok, Pol. filter och motljusskydd på så får vi se vad det blir. =)
Jimmy, skulle tro att du vet mer än mej, men den här "fotoskolan" för amatörer beskriver hjälpligt de vanliga uttrycken: http://www.jonasweb.nu/sidor/fotoskolan/
Men man känner att det är en djungel med alla olika setups....
Du får gärna förklara för mig varför man ska ha flera minneskort?Fota i RAW! Då har du möjlighet att i efterhand hemma vid datorn räta till dina "små" missar. Sen, se till att ha fler lagom stora minneskort istället för ett med en massa GB.
Ja tänker så här, Har jag ett stort minneskort i kameran så rymmer det säkert flera hundratals bilder. Skulle olyckan vara framme så att kortet crashar, lr blir stulet etc. så kan de bli så att jag förlorar en massa ovärderliga bilder. Har man istället fler kort så förlorar man "bara" en del av bilderna. Jag kör med 4-8GB kort och då rymms en hel del bilder i bästa kvalité. Men utvecklingen går ju fort frammåt och man hör redan talas om gigantiska minneskort för några få hundralappar som kan verka lockande. Så det jag menar är att de inte bara är fördelar med mycket minne. =)Du får gärna förklara för mig varför man ska ha flera minneskort?
Jag har fotat i ett par år nu iaf, och har då inte sett nån skillnad på bilderna om jag har ett minneskort där de får plats 50 bilder eller om jag har ett där de får plats 1000 bilder.
Själv så tycker jag de är praktiskt att INTE behöva byta minneskort "ute i fält".
Så förklara gärna, är nyfiken. =)
Vilket hus använder du?Jag har 2 kort i min kamera, ett 64gb och ett 32gb. Man måste givetvis tömma korten så fort man kommer hem.
Jag tycker den undre bilden är finast men det är nånting med den som känns fel fast jag vet inte hur jag ska beskriva det....Måste hålla med. Sebbehallin den andra bilden är bättre. Den första är så brusig. Fan honda600 fin bild! Skenet i pudret ger rysningar.
Jag kan bidra med en jag tog förra veckan när jag va på fiskesemester med far i Kvisselströmmen utanför Östersund.
Har pillat lite i lightroom. Vilken tyckte ni blev bäst?
Visa bifogad bild 6585
Visa bifogad bild 6584