Bildtävlingen

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Först måste jag bara berömma alla som skickar in bilder till tävlingen, överlag är dom mycket snygga och den som ligger på förstaplatsen nu är helt otroligt läcker!

Sedan har jag ett förslag, visst vore det bra att kunna bläddra igenom alla bilderna i samma fönster?
I fönstret man får upp när man klickar på en bild borde det finnas länkar till nästa och föregående bild, så man slipper gå tillbaka, klicka på en ny bild o.s.v.

Hoppas att det går att fixa och att bilderna håller lika hög standard även i fortsättningen!

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
41
Skellefteå
Ja det skulle nog inte vara så dumt!

Ska framföra det till programmerarna få se vad dom kan åstadkomma!

R

R.A.V.E.komi...

Jag efterlyser gärna lite självkritik bland dom som laddar upp bilder till tävlingen! "Vad då?" tänker kanske ni... Jo!

Man _ska_ ställa lite krav på bilder som laddas upp, dels tekniskt, att dom är skarpa så att man ser vad det föreställer! Inte "pixliga" bilder eller suddiga eller så mörka så man knappt ser skotern på bilden!!

En bild rakt på en stillastående skoter tom. utan förare kan vara kul ibland, men när det dyker upp flertalet på samma ställe så...*kräk*.

Bilder där ex.vis en skoter hoppar eller pumpar puder och den är så långt bort att man ser den som en liten prick...*kräk igen*.

Bilder där propotionerna på maskinen blivit fel, (För smal och lång eller kort och bred) *trippelkräk*.

Vissa bilder där motivet är den vackra naturen och skotern är "utfyllnad" där spelar det ju ingen roll om man knappt ser skotern men i övrigt: Gå närmare och ta bilden!!

Har ni en sunkig kamera så låt gärna bli att ladda upp!

Är ni inget bra på bildbehandling i datorn och gärna komprimerar för hårt, lär er först detta och ladda upp sen senare!

Är det för mörkt för att fota, låt bli! Använd inte blixt om det är för mörkt, det blir inte bra..
Snön är oftast vit på vintern, inte blå..

Jag är själv ingen fotograf och vet att ibland vill det sig inte med knäppandet och jag menar inte att Skoterleden ska börja refusera bilder av låg teknisk karaktär mm. utan det står ju vem som vill fritt att ladda upp, men var gärna lite självkritiska!
Tack för ordet/R.A.V.E.komissionen...

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Jag tycker att bilderna i bildtävlingen håller mycket hög kvalité, speciellt på senare tid.
Och många finns det att vila ögonen på också, tävlingen måste ha blivit en succe!

Självklart bör man se till att man har en snygg bild innan man bestämmer sig för att vara med i tävlingen men som sagt så tycker jag att dom flesta gör det redan.

Så "keep up the good work", fotografer!

F

fem8tre

Jo många fina bilder finns det! Det är svårt att välja vad/vilken man ska rösta på. En sak undrar jag; ibland dyker det upp tekniskt rent usla bilder på topp10 listan, då blir man lite fundersam...Kompisröstning? kan väl vara, jag vet inte, men jag har snabbt skaffat mig några "hat"-bilder som jag snarast röstar ner om dom dyker upp för högt i listan...;))

F

fem8tre

Joo det är en snygg bild! Hade int gjort nått om fotografen stått lite närmre dock...
Även den "blå" bilden med fjällutsikten är fin så man vet int hur man ska rösta ibland...

En t-shirt har jag för mig att vinnaren får, mne är inte säker.

Slog du dig i fallet, förresten?