Köpte en polaris dragon 800 155" 2008 års modell ifrån en skoter återförsäljare Och följande blev resultatet. Jag får skotern utkörd den hade endast gått 220 mil och var i mycket fint skick han hade berättat detta innan i telefon att han fått in en dagarna efter att jag visat intresse för att köpa skoter. Jag får hem skotern och är ute och kör rena rama gubb körningen absolut inte att jag var ute och plåga maskinen. Första körningen märker jag att den slår av på gasen (blöddrar) när jag ibland försökte trycka på lite och efter sammanlagt 3 körningar och max 3-4 mils körningar allt som allt så dör den och börjar lukta bränt och (check engin) lampan tänds. Färdig åkt och bara att bogsera. När jag sedan kollar registreringsnummret via transportstyrelsen visar det sig att den endast haft en ägare och det är företaget som jag köpte den av som haft den i sin ägo hela tiden. min första tankr är kan han som ägt den inom företaget bara sett chansen när dom/han hört att jag var ute efter en lång bandare att ställa om mätarställningen och bli av med den till nån som inte är sådär jätte haj på att veta vad man ska leta efter för fel/defekter på en skoter innan man köper den och sedan hoppas på att den ska hålla tills deras ansvar för att maskinen ska rasa har gåt ut. Bara ren spekulation men är det företag som gör så här och isf hur fan ska man våga köpa skoter i framtiden om under plasten och skärmarna är en skroter skulle vara kul att höra några kommentarer på vad ni här på forumet tror?