Blizzarden blir sur när den står.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Blizzen min blir sur när den står och är kall. Varje gång jag skall köra får jag dra ur cyllarna och torka av stiften och dra som en dåre. Vad kan det bero på? Skit i fuggarna? Båda stiften som blir blöta. Provar med att inte palla upp skotern inatt.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
kanske förgasren flödar lite lätt när den står, så den få en del bensin i vevhuset. när du sen drar så får du upp för mycke soppa å dränker stiften. Min summit blir likadan om den står några dagar, men om ja vrider av bensinkranen så går de bra. Mitt tips är alltså att om du är lat, stäng soppakran, annars riv förgasaren och gör ordentligt rent å fint...

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
kanske förgasren flödar lite lätt när den står, så den få en del bensin i vevhuset. när du sen drar så får du upp för mycke soppa å dränker stiften. Min summit blir likadan om den står några dagar, men om ja vrider av bensinkranen så går de bra. Mitt tips är alltså att om du är lat, stäng soppakran, annars riv förgasaren och gör ordentligt rent å fint...
Soppakran? Vad jag vet så har inte jag en sån. Blir till att rengöra förgasarna nån dag då.