Bluddrar på höga varv..

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
En artic cat f6 -04 som bluddrar när man trycker fullt... kring 7000 varv börjar den bluddra...

Inge snö i huvscoopet(luftintaget)

Övrigt: den tar väldigt mycket olja..

Någon som vet vad som kan vara fel?

Mvh

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Inga felkoder? Annars kan det vara bussningen i sekundären som är paj, eller någon fjäder. Min har gjort samma sak och då var felet i variatorerna

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
inga felkoder.. Skulle inte tro att det sitter i variatorn när problemet bara sker när den blivit varm.. när den är tillräckligt så börjar den bluddra och endast när man trycker fullt.. låg och mellanregistret märks inget ting

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Var så för mig och alla trodde på en massa andra saker, var som att maskinen gick in i en osynlig vägg. Allt tog slut, jag haee inte heller några felkoder. Men testa allt som jag gjort, kolla upp bränsletrycket och silarna i tanken, justera avgasportarna, mät upp statorn, testa annan ecu, byta kabelstammar, tändspolen, matta/brustna fjädrar i variatorerna etc

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.821
854
113
Kramfors
Kolla så inte avgasportarna lilgger på botten ,,dvs vajrar av. Kläggar giljotinerna fast sliter apv motorn av vajrarna i värsta fall.

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
dom ligger inte på botten, när jag snurrar på apv motorn så drar sig vajrarna upp på båda sidorna... Någon som vet vad som kan spöka?

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Jag vet inte riktigt hur det är på artic men på vissa skotrar när viren till oljepumpen går av så pumpar den Max med olja men jag tycker då skulle den gå dåligt hela tiden men det är väl värt att kollas.