Bodin kör i Gamla stan (Stockholm)

J

Jona$

all reklam är bra reklam, dock anser jag att en lynchning av herr Bodin vore nära då detta inte direkt kommer främja skoter utan snarare är ett steg till i restriktioner.

Folk som kommenterar detta som häftigt osv, klipp er,skaffa jobb och väx upp!

http://www.facebook.com/xdanielbodinx

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Oj vad det klagas här. När en skoter/skotermotor pajjar eller rasar så är det bara en måndags exempel. Tex det är problem med Rotax 800 sägs det om och om igen. "Du har bara haft otur" "måndags ex" osv. Bara för att en skoteråkare är busig och lever livet är väl inte ALLA skoteråkare att klandra? Så smart är väl ändå societeten att dom fattar det. .

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Och förresten vad kan det bli för konsekvenser? Skoterförbud i Stockholm? Det är ändå lugnt,jag kör lix aldrig där..

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Bara för att en skoteråkare är busig och lever livet är väl inte ALLA skoteråkare att klandra? Så smart är väl ändå societeten att dom fattar det. .

Och förresten vad kan det bli för konsekvenser? Skoterförbud i Stockholm? Det är ändå lugnt,jag kör lix aldrig där..
Ja det är alla skoterförare som får ta smällen!

Och ja,ett framtida förbud gäller överallt och inte bara i sthlm!
Jag sätter min ena arm på att friåkning är rejält reglerad inom några år,och dessa "jippon" hjälper ju knappast till friåkningens fördel!!

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Om inte RedBull hade nåt att göra med åkningen kan man ju undra om inte GoPro har det....? Det första man ser när han drar igång skotern är en på hjälmen och en på bröstet...?
Och på senare tid har ju GoPro legat i hårt med att marknadsföra sig tycker iaf jag.
Så frågan är om Bodin fick en slant av dom då? :eyebrows:
Eller tror ni att han "bara" gjorde det ändå?

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Oj vad det klagas här. När en skoter/skotermotor pajjar eller rasar så är det bara en måndags exempel. Tex det är problem med Rotax 800 sägs det om och om igen. "Du har bara haft otur" "måndags ex" osv. Bara för att en skoteråkare är busig och lever livet är väl inte ALLA skoteråkare att klandra? Så smart är väl ändå societeten att dom fattar det. .
Vet inte vad Rotax 800 har med saken å göra men?:p Och jo societeten är så dum att dom inte fattar det. =)

Men jag undrar jag, iofs var det kl4 på natten. Men det känns ändå som att det var jäävligt tomt på folk? Kanske inte avspärrat men dom verkar då ha hålle koll på att det är tomt på bilar å folk. Är väl inte ens bilar på parkeringar där så?

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Bara för att det står redbull eller att han använder go pro kamera betyder väl inte det att dom har något med det att göra? Har polaris något med det hela att göra då också?

Det jag tänker på annars är ju att hängde inte bodin med pastrana och gänget i nitro circus när dom körde senaste Stockholm? Om man gissar och spekulerar lite vilt så kanske det var något sånt i luften. Han prata engelska och flertalet kameror var ju utplacerade.

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Rotax var en liknelse...bara för att en Rotax är dålig är väl inte ALLA det? För onekligen håller ju flertalet också. Bara för att en kör så där gör väl inte ALLA det. Långsökt kanske men.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Rotax var en liknelse...bara för att en Rotax är dålig är väl inte ALLA det? För onekligen håller ju flertalet också. Bara för att en kör så där gör väl inte ALLA det. Långsökt kanske men.
Haha nä men du har ju helt rätt i ditt resonemang. Och vist är det så att bara för att en skoterförare gör nå dumt är inte alla dumma. Tyvärr funkar det ju inte så. Folk gillar att dra allt över samma kant. En rotax pajar=alla är skit. En Arctic börjar brinna=alla brinner upp. En Stockholmare kör fast=ingen kan köra bil i stockholm, en skoteråkare gör nå dumt=alla skoteråkare är idioter.

Tyvärr funkar det så.
Sorry för dåligt skrivet, orkar fan inte ordna upp det:p

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Jag tror inte man ska överskatta betydelsen av sånt här. Tror faktiskt inte gemene man bryr sig nämnvärt. Det snackas om det ett par dagar tills afton****n o co. hittat något annat att skriva sensationsrubriker om, sedan är det glömt.

Ingen lär ju kunna gå till val på att förbjuda snöskotrar om man säger så..

Och dårarna i riksdagen som lägger förslag om att förbjuda allt som kan få befolkningen att dra på smilbanden emellanåt dom sitter ju redan där eller hur?

Visst, det blir säkert ett gäng bittra hobbypoliser som kommer att anmäla och ropa om hårdare tag mot "skoterhotet", men se det såhär; det kanske också är en och annan 08 som ser klippet och tänker "f*n va fräckt, en såndär måste man ju ha vid fjällstugan!" Och då har man ju stärkt opinionen FÖR skoter istället..? Men det är bara vad jag tror.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Lite väl bajsnödigt att tro att våra folkvalda ska stänga fjällen för att EN person gör en liten tour i G:a Stan mitt i natten. Dessutom inte en "vanlig august".

Får det någon praktisk effekt i politiken skulle jag tro några tar tillfället i akt och ifrågasätta snöröjningen när fjällfolket börjar söka sig till Sthlms innerstad.

Se över vilka ängar och fjäll ni själva åker på istället? Men det är klart enklare att skylla framtida restriktioner på en världskändis upptåg en tidig morgon i Sthlm.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
tycker det gnälls allt för mycket i denna tråd jag kan garantera att det inte kommer påvärka skoteråkningen i norrland på kort sikt ni kan nog köra på fjällen i några år till :)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Nä nog tror jag det påverkar föga. Var mer bara hur folk kan tänka ibland=)

Tror itne polisen bryr sig särskillt mkt heller. Dom tycker nog Ghostrider m.fl. är ett betydligt större problem isf...

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Tror inte heller att detta kommer att leda till några konsekvenser för någon annan än Bodin (det råder redan skoterförbud i hela Stockholms län). Och vad nu konsekvensenför Bodin blir så är det inte mycket med tanke på all publicitet som han fått, det enda vore om tex Red Bull rev kontraktet men det är inte så troligt. Om Stugsittaren skänker lite pengar till en bot så är det ingenting i sammanhanget.

Jag måste dock säga att jag är nog en av få i Stockholms innerstad som hade varit nöjd med att vaknat i panik kl 04 för att en skoter åkte utanför dörren (det blir en bra resonanslåda mellan täta hus).

Hoppas på att folket tar det med en nypa salt och jag är glad att det inte klev ut en brevbärare från en port för då hade det varit illa!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
...och jag är glad att det inte klev ut en brevbärare från en port för då hade det varit illa!
Precis vad jag tänkte på, då man själv jobbat som tidningsbud i 16-20 årsåldern.
Kul idé, men fel ställe.