boggi frågor

fjollträskers

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
hej sitter hemma framför datan med 40 graders feber (åh vad jag vill ut och åka skoter)och kollar på diverse sidor.
hittade en intressant sida och tänkte fråga om någon har gjort denna förflyttning på boggin och kan berätta hur det blev?
vad jag förstår såär fördelarna bättre ax lyfter mer på skidorna vid puder-körning och nackdelarna är väl vid körning på led kurvtagningen
eller vad tror ni? jag tycker personligen att skidorna är lite väl mycket i backen orginal skulle vilja att den jobbar lite mer med boggin som typ
F7 kanske inte fullt så mycket men nästan skriv och berättavad ni tror
länk:http://www.dootalk.com/reports.php?rptType=TECH&rptID=19
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
han rör inte den bakre fästna alls = större "attack vinkel" för mattan mot snön = sämre gång i mjuksnön.

men visst, du får mer tryck på mattan och skidlyft skulle ja tro,
ps: har inte kört Rev så mycket ...
 

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
Har precis gjort så på min renegade 800HO, han bara provköra en kort stund men det lilla jag körde kan jag bara säga fan att jag inte gjorde detta tidigare......
 

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
.Hur tycker du att den vart???visst fick du en "ny" maskin??
zzip skrev:
Har precis gjort så på min renegade 800HO, han bara provköra en kort stund men det lilla jag körde kan jag bara säga fan att jag inte gjorde detta tidigare......
 

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
nymaskin javisst

renegade 1000 skrev:
.Hur tycker du att den vart???visst fick du en "ny" maskin??
som sagt har inte hunnit köra så mycket nu pga ryggont men ja det blev en otrolig skillnad, längtar tills man e frisk o får ta ut den till fjällen....
 

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
som sagt har inte åkt mycket men den fick bort ganska mycket skidtryck och det blev bättre fäste för mattan kommer antagligen åka i helgen får skriva mera då...
 

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
fjollträskers skrev:
kan ni inte berätta hur den beter sig ?
Oj Oj vilken skillnad.... Nu mera nyper skidorna inte i kurvorna efter led vilket resulterar i snabbare o skönare kurvtagning, den sväljer guppen bättre på dåliga leder o lös snö känndes den som att den flöt fram. jag e hel nöjd efter mitt ingrepp....
 

ricco

Medlem
15 aug 2005
34
0
6
Umeå
Tappade man mycket av styrningen. ?

Renegaden beter sig ju helt annorlunda på guppiga leder än "vanliga" korta revén. Visst ganska logiskt men det brukar inte vara sån stor skillnad som jag upplever på rev chassiet. Om det är bra fäste i backen och jag försöker göra ett skidlyft reser sig skidorna max 10 cm över backen. Skidlyft är ioch för sig inget jag är ute efter men detta leder till lite knepig hantering på guppiga leder.
 

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
inte tyckte jag att man tappa mycket av styrningen men det som var bäst var att den blev mera lättstyrd