Boggien låser sig Mach 1 XTC-91

audimange

Medlem
26 feb 2005
30
0
1
Främre delen av boggien låser sig i intryckt läge ibland när man kör över tvära gupp. Detta har blivit värre och värre. Ibland lossnar den helt plötsligt av sig själv. Är detta ett vanligt fel? Är det dämparen som är slut eller är det nåt annat fel? Har köpt en ny dämpare men skulle gärna vilja veta om det är nåt enklare fel innan jag börjar skruva. Tacksam för svar!

Mvh: Magnus Mach 1

audimange

Medlem
26 feb 2005
30
0
1
Ok, ska kolla. Dock lite svårt att se i snön. Gäller att få hem skotern på gården med boggien i låst läge så man ser. Ingen som vet om en dämpare kan bete sig som min gör om den är slut?

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Om dämparen är slut eller läker så fryser dämparen och då oftast i ihop tryckt läge av nån anledning, hade samma fel på min srv men efter renovering av dämparen så var den saken fixad.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
hilppari skrev:
kolla så inte krängnings hämmaren låser sig

Ski-Doo Mxz 600 Rev -03 Pwnz You All
Krängningshämmaren sitter ju i framvagnen så den kan det inte vara...
Borde inte bero på att dämparen frusit heller, då skulle den ju sitta fast när du börjar köra och inte när du kör i ett gupp.

Du kanske har en liten knäck ytterst på kolvstången så att den kilar fast när dämparen går ihop, eller så är det något stag i boggin som fastnar!