Boondocker 3900 600 vs Summit 600 SP -2015

snesudden

Medlem
28 mar 2014
18
0
1
Norrfjärden
Blir i och med detta inlägg av med oskulden här på forumet :ciao:

Jag ska köpa en ny skoter och det står mellan Boondocker och Summiten (600).

Någon som kan peka på största skillnaderna mellan dessa och då tänker jag inte rent körmässigt då det är väldigt individuellt vad man har för körstil etc.

Är det elstart på BD original?

Hur är det med t.ex PPSboggien, kommer den nya på 600 eller är det bara på 800?
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
den nya pps kommer bara på 800, och elstart sitter inte orginal på boondockern :)
 

snesudden

Medlem
28 mar 2014
18
0
1
Norrfjärden
Jaha, det kunde man ge sig fan på :( Men du kör ju BD 3900 600, är du nöjd med den? För/nackdelar med den som du direkt kommer att tänka på?
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
riktigt nöjd faktiskt, inte haft nå problem på 220mil.
Enda nackdelen emot summiten är att pps boggien vill gå under snön istället för ovanpå men framkomligheten är ändå grym men man måste vara rätt så aggressiv på gasen när det blir djupt/brant.

sen så har 600 modellerna av summit/boondocker skit dämpare orginal men jag tror ändå att dom räcker ganska bra till för det mesta.
 

snesudden

Medlem
28 mar 2014
18
0
1
Norrfjärden
riktigt nöjd faktiskt, inte haft nå problem på 220mil.
Enda nackdelen emot summiten är att pps boggien vill gå under snön istället för ovanpå men framkomligheten är ändå grym men man måste vara rätt så aggressiv på gasen när det blir djupt/brant.

sen så har 600 modellerna av summit/boondocker skit dämpare orginal men jag tror ändå att dom räcker ganska bra till för det mesta.
Pratat med min ÅF och med tanke på att Summiten har elstart som standard så blir det Ski-Doo nästa säsong. Skulle kosta drygt 8000:- att montera elstart på Boondockern. Eftersom att det i övrigt är samma pris på skotrarna så känner jag att det inte är värt att lägga ut drygt 8000:- bara för att få elstart. Blev ett enkelt val till slut :)
Tack för hjälpen!
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Pratat med min ÅF och med tanke på att Summiten har elstart som standard så blir det Ski-Doo nästa säsong. Skulle kosta drygt 8000:- att montera elstart på Boondockern. Eftersom att det i övrigt är samma pris på skotrarna så känner jag att det inte är värt att lägga ut drygt 8000:- bara för att få elstart. Blev ett enkelt val till slut :)
Tack för hjälpen!
Om du bokar en före sista april så blir priset på elstarten 4400:-, för då monterar dom el-starten på fabrik annars blir de åf som gör de :)
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
125 000:- boondocker med elstart
121 900:- summit

inte vet jag om det är ett så självklart val, men det beror på körstil också :)
 

snesudden

Medlem
28 mar 2014
18
0
1
Norrfjärden
125 000:- boondocker med elstart
121 900:- summit

inte vet jag om det är ett så självklart val, men det beror på körstil också :)
Dom där priserna är listpris. 125, då är det build your ride-dealen?
Får Summiten för 109tkr inkl bukskydd och drag. Boondockern inkl bukskydd, drag och elstart 117tkr. För dom där 8000:- det skiljer så får jag försäkring och soppa i ett år.

Ojojoj vad jag ska hinna ändra mig många gånger innan jag beställer :)
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Drar upp denna tråd igen är i samma sits, någon som vet om det är samma bredd på framvagn på boondocker som på summit som har 36"?

Sedan undrar jag om det skiljer något fjädringsmässigt mellan dessa modeller eller är båda i behov av bättre dämpare?

Min körning är 40% lössnö 60% led, långkörning och fisketurer.