Bortmontering av Bender pipor Viper

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
kan ju undra hur det kan bli så dyrt.

Kör dragracing med en toyota supra mkiv å en ny motor från toyota ( shortblock) kostar under 30tusen .
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Köpte viperkolvar får två-tre år sedan och då kostade dom ca 1300:- st med ringar. Har nyligen varit en rejäl prisökning på reservdelar. Men dom ska snart bli billigare igen enligt åf.
 

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
var det orginal??

har inte varit någon stor ökning sen 2006-01-10iaf

Har fakturan framför mig här sen vi köpte .
Då kostade det :
Kolv 2122kr
ringar 462kr

Alltså mer än 3 år sen.
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej tack för svaren.
jag hittade ett trevligt fel på min för nån dag sen, vänstra motor fästet hade en bult borta (trodde jag) och en halvt ut skruvad så motor lutade så det var ju åt fanders, tog lös den som satt kvar och skaffade 2 nya
Idag skruvade jag in först i den som det hade suttit kvar i och sen när jag skulle dra in den andra gick det inte tänkte va fanken nu då tog lös altt och kollade då hade den som jag trodde skruvat ut sig gått rätt av jämns med sticker inte ut nåå. så nu skickade jag skotern med pappa så ikv ska försöka svetsa fast en bult mot ändan för att kunna jänga ut den hoppas det funkar nu annars upp med motorn.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ja det var original. men det kanske var tidigare än så jag köpte. Kan ha varit runt 04-05. Tiden går så fort så man har lite svårt att komma ihåg ibland
 

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
Hittade nått liknade på min viper förra helgen, hade ägt den i en vecka å hunnit kört 4 mil. Vänstra motorfästet saknade bulten som håller ihop motor och chassi , så det glappade rejält å bulten var rejält sönder nött.

Fick lägga brickor emellan å sn en lås mutter på dom sista gängorna som fanns kvar.
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
jag och en kompis var och körde i ett hygge med ganska branta backar men han körde då fast hela tiden så till slut skulle jag upp och hjälpa han, men jag han bara jämnsides med han då det small uta hel*ete då trodde jag boggien gick av men så var inte fallet men vi drog runt den och då gick det att köra hem. blir en skoter lös påsk.

fast var den roligaste skotern jag har haft gick som fan körde samma dag i från en Cross fire 7 bara för att skryta :D