Just köpt en Polaris dragon switchback 600 2009.
Körde 10 mil å fick tanka 30liter alltså3 liter milen ??? normalt ???
Körde 10 mil å fick tanka 30liter alltså3 liter milen ??? normalt ???
E-tec 600 och 800 skulle jag vilja veta mer om hur de drar soppa och olja ,,ös på (trådkapning)var ute å åkte idag, jag åker på en 800 e-tec och min kompis har en också.
Vi åkte ca 10 mil min tog 2.7 l/mil och hans 1.7l/mil. Blandad körning både led och lössnö...så 3l/milen är inte ovanligt..
Är väl det där med räckvidd bara om det nu är en ledpiskare eller crossover-maskin.När ska räknesättet ändras till det mer rättvisa liter/timme istället för mil? Ibland kör man ju 2 mil på 5 timmar nonstop fullgas och då känns ju liter per mil orelevant. Fast det är ju iofs lika värdelöst att räkna så också. Tanka och kör oavsett vad det kostar. Det är ju en leksak så då ska det kosta.
Nja, nog för att du har en poäng där och att det blir mest exakt, men det låter i mina öron alldeles för "laboratoriemässigt". Sätter myror i skallen på mig och säkert oå de flesta.För att jämföra motorerna bränsleförbrukning är g/kWh en ganska bra enhet, då har storleken på motor inte nån betydelse iom man ställer bränsleförbrukningen direkt mot det man får ut.
Tidigare förgasarmaskiner har jag fått att dra uppemot 4-5l/mil, men min nuvarande etec 800 har knappt vart över 2l/mil någon gång.E-tec 600 och 800 skulle jag vilja veta mer om hur de drar soppa och olja ,,ös på (trådkapning)
Hur lång matta och höga kammar har du & kompisen?
Vad är max och minst du/ni fått dem dra ?
Drar de så lite olja som utlovat? Om du vet i % hur mycket olja den drar vore de bra.