BR9ES tändstift i min mxz 600 -99?

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Tjena. Jag va till ski-doo ÅF idag, handlade nya stift. Han sa att det var BR9ES jag skulle ha, men kollar jag runt på forumet så verkar det vara BR9ECS-5 som gäller (den skulle tydligen va lite bättre). Vad säger ni som har koll på tändstift?

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Jag söker efter ett par stift som förhoppningsvis kan sänka bränsleförbrukningen lite. Nu vet jag dock inte om det fungerar så i praktiken? Just nu drar den 3,1 liter blandad körning, vilket låter lite mycket.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tror inte att tändstiften gör någon större skillnad på soppaförbrukningen, kanske om de är hemskt gamla ?

3,1 l blandad körning låter inte särskillt mkt. Jag har hört om många 600 som drar betydligt mindre men ser stiften pepparkaksbruna ut så skulle jag inte mixtra med bestyckningen.

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Det är ett litet tjippande/tuffande ljud när man ligger runt 5000 varv, kan det ha med för fet blandning att göra? Tror det satt 280 i huvudmunstycke orginal iaf. Ska kolla upp i helgen vad det egentligen sitter för munstycken i den. Och dom nya stiften skall givetvis skruvas dit.

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Du ska ha 280 orginal munstycken i din enligt BRP, men skulle tippa på att du kan nog köra på 260-270 så länge stiften ser bra ut. Om du vill köra skoter och inte ha så hög förbrukning så är de kanske bäst att byta skoter i stället:)