Vi hade en testförare som körde sönder våran Can-Am Renegade 800 i maj 2010.
Denna maskin lämnades omedelbart in till en av BRP`s serviceverkstäder.
De har som det visar sig inte beställt reservdelar förräns i början på oktober 2010.
Dessa delar, nu i skrivande stund i mitten av januari 2011, har inte kommit, och maskinen är ännu inte reparerad, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt.
Jag anser att det är skäl nog att avråda från att köpa maskiner ifrån BRP, tills att de löst reservdelsproblematiken de helt uppenbart har.
Jag har varit i kontakt med BRP`s VD, Jan Andersson om detta, men trots att det passerat 2 månader sen dess, är maskinen fortfarande på verkstaden.
Alltså har maskinen stått på verkstaden snart ett år, och den är fortfarande inte reparerad. I flera mail har de lovat att delarna ska komma, men ingenting händer.
Som jag uppfattat situationen, så har BRP inte alla delar i sitt svenska lager, utan måste vänta på delar som kommer från andra sidan atlanten. Detta för att minimera sitt svenska lager och på det sättet tjäna pengar, priset för detta har helt enkelt landat på konsumenten.
Har ni haft liknande problem, så vill jag att ni meddelar oss detta, så ska vi ta upp detta i tidningen.
Denna maskin lämnades omedelbart in till en av BRP`s serviceverkstäder.
De har som det visar sig inte beställt reservdelar förräns i början på oktober 2010.
Dessa delar, nu i skrivande stund i mitten av januari 2011, har inte kommit, och maskinen är ännu inte reparerad, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt.
Jag anser att det är skäl nog att avråda från att köpa maskiner ifrån BRP, tills att de löst reservdelsproblematiken de helt uppenbart har.
Jag har varit i kontakt med BRP`s VD, Jan Andersson om detta, men trots att det passerat 2 månader sen dess, är maskinen fortfarande på verkstaden.
Alltså har maskinen stått på verkstaden snart ett år, och den är fortfarande inte reparerad. I flera mail har de lovat att delarna ska komma, men ingenting händer.
Som jag uppfattat situationen, så har BRP inte alla delar i sitt svenska lager, utan måste vänta på delar som kommer från andra sidan atlanten. Detta för att minimera sitt svenska lager och på det sättet tjäna pengar, priset för detta har helt enkelt landat på konsumenten.
Har ni haft liknande problem, så vill jag att ni meddelar oss detta, så ska vi ta upp detta i tidningen.
Last edited: