btosports

polaris for lajjf

Välkänd medlem
31 okt 2006
102
0
6
har nån erfarenhet av denna sida? bra eller dålig

undrar okså hur det går till när man handlar därifrån.
måste nman betala nått annt än varan och frakten?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
har nån erfarenhet av denna sida? bra eller dålig

undrar okså hur det går till när man handlar därifrån.
måste nman betala nått annt än varan och frakten?
Varan+frakten+tullavgift och sen moms på det.
Jag har handlat därifrån tre gånger och kommer nog göra det igen om jag behöver något.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Sitter just nu och snickrar ihop en beställning, får väl se om nån vecka hur det funka :) Men flera har ju beställt därifrån och de verkar ha bra rutin på internationella order så jag tror inte att de blir några problem.

Supersport

Välkänd medlem
12 mar 2005
180
0
6
Sitter just nu och snickrar ihop en beställning, får väl se om nån vecka hur det funka :) Men flera har ju beställt därifrån och de verkar ha bra rutin på internationella order så jag tror inte att de blir några problem.
Finns det någons chans att ma nkan beställa med dig?
Skulle vara snällt! Så kan man ju dela på frakt och sånt där!

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Har beställt därifrån ett flertal gånger. Det jobbiga är att nu på senare tid så har BTO blivit flaggade i tullens datorer för att dom skickat så många paket med nedskrivet värde att Tullen nu extrakollar alla paket därifrån. Det innebär att tullen kontaktar er som har beställt därifrån och vill ha ett kvitto eller kontoutdrag innan dom skickar ut paketet.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Har beställt därifrån ett flertal gånger. Det jobbiga är att nu på senare tid så har BTO blivit flaggade i tullens datorer för att dom skickat så många paket med nedskrivet värde att Tullen nu extrakollar alla paket därifrån. Det innebär att tullen kontaktar er som har beställt därifrån och vill ha ett kvitto eller kontoutdrag innan dom skickar ut paketet.
Ahh ok så då har de iaf skrivit ner värdet tidigare, mailade och frågade om dom gjorde det men nu får man väl maila och be dom att inte skriva ner :rolleyes:

Supersport var bor du?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Örnsköldsvik och umeå
Ok, ska iofs till Ume imorrn för att köpa skoter men jag tror inte grejerna hinner fram tills dess ;) Så nja tyvärr blir nog mest bara omständigt då jag bor i Östersund... Men du ska veta att jag är tacksam för hjälpen i andra tråden men oftast baseras fraktkostanden beroende på paketetsstorlek så det är inte säkert att det blir så mycket billigare iaf.

Supersport

Välkänd medlem
12 mar 2005
180
0
6
Ok, ska iofs till Ume imorrn för att köpa skoter men jag tror inte grejerna hinner fram tills dess ;) Så nja tyvärr blir nog mest bara omständigt då jag bor i Östersund... Men du ska veta att jag är tacksam för hjälpen i andra tråden men oftast baseras fraktkostanden beroende på paketetsstorlek så det är inte säkert att det blir så mycket billigare iaf.
mne skulle kunna hämta paketet i östersund det går nog fint!

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
mne skulle kunna hämta paketet i östersund det går nog fint!
Ahh shit, tanken slog men jag trodde inte du var beredd att gör det. För sorry men jag har redan beställt. Men varför vill du inte beställa själv? Jag använder e-kort när jag betalar så jag genererar ett engångs kortnummer som jag sätter en maxgräns på vad som får dras. Så skulle de blåsa kan de enbart göra det på den avsatta summan. Med företaget är ju bevisligen seriöst de flera beställt sen tidiagare. Frakten för mig, dvs en hjälm, handskar, googles och ryggskydd gick på 70 dollar, dvs runt 450-500 kr.

Supersport

Välkänd medlem
12 mar 2005
180
0
6
Ahh shit, tanken slog men jag trodde inte du var beredd att gör det. För sorry men jag har redan beställt. Men varför vill du inte beställa själv? Jag använder e-kort när jag betalar så jag genererar ett engångs kortnummer som jag sätter en maxgräns på vad som får dras. Så skulle de blåsa kan de enbart göra det på den avsatta summan. Med företaget är ju bevisligen seriöst de flera beställt sen tidiagare. Frakten för mig, dvs en hjälm, handskar, googles och ryggskydd gick på 70 dollar, dvs runt 450-500 kr.
Det är lungt får väl ta att testa att beställa själv då!!