burkrem/styre

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
tjenare tängte sätta en burkrem på mitt fatbarstyre. ska sätta en polarisorginalrem pga att dom är bäst, hård m.m. men håller styret om jag borrar ett hål rakt igenom? uppe blir de 8mm å under ca14mm. buktarna är så korta så jag kan inte sätta bulten rakt igenom måste sätta muttern inne i styret.

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
tjena

det absolut lättaste vore ju om du hade en burkrem med en (klämring) ser ut som en rundstav som är urfasad och så att den passar mot styret och klämms fast med en bygel som man sen drar åt med 2 muttrar.

kanske inte den snyggaste lösningen men då behöver du inte oroa dig för att styret blir för klent.

är ganska säker på att duells säljer såna deras universal burkremmar fästs på det viset och det funkar faktiskt helt okej.

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
men de flesta ja sett i universalväg med sån klämmor har varit sådära ***** lädersnören., slappare än en pensionär.! å såna vill ja appselut inte ha.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
8 och 14mm !? Ordna fästena på något annat sätt. Jag tycker att det säger sig själv att man inte ska borra hål i styret och speciellt inte några som är så stora, köp ett 22mm styre i stället så det passar direkt. Det kommer att vara starkare också...

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
det är väl bara att tillverka nå busningar av ett stålrör eller liknande.

R

Robin

inte tror jag 2 små hål kommer att försvaga styret så mycket att det kommer gå av ;) om du vill vara på säkra sidan så fyll styret med superbruk (betong) eller liknande.

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
inte tror jag 2 små hål kommer att försvaga styret så mycket att det kommer gå av ;) om du vill vara på säkra sidan så fyll styret med superbruk (betong) eller liknande.
ok men tror du det blir stabilare med fogskum? har läst å hört att folk fyller va fan som helst me de.

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
fogskum blir för klent men om du vill burka men inte förstöra tryret har du inter funderat på hooks fungerar bra och blir snyggare enligt mej men omk du nu måste ha burkrem så skulle jag byggt ett fäster runt styert och inter igenom

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
jo hooksen ska självklart på också. men de är så ***** smidigt med burkbågen. t.ex. om du sitter jävligt till å lutar i ett dike så man inte behöver ha vänster hand på styret. visar ett klantigt ex från vintern,.

jaja ser ut som att pixbox är nere nu, men gå in på pixbox å sök på blacksirpa gå på skoter körning(eller va mappen heter) sen ser ni en bild när rmk:n ligger i ett dike :p

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
gör det inte, för att du tänker väl att borra i böjen på styret och där är det som klenast... jag tror att det kommar att gå av då