Såg att en Lynx 120 kostar 56900kr nu (Vilket är helt sjukt. Fördel för mig att miniskotern jag köpte ökar i värde.). Så du kan ju göra ett rätt avancerat bygge innan du spräcker den budgeten =)
ja det är helt sjukt vad en ny 120 kostar och inte för att tala om 200an. Men 120in är en otroligt enkel maskin så den är dyr. Ligger just nu under 10k för bygget. Lite svårt att ge en exakt siffra då den är byggd av mycket skrot/material som man haft liggande och aluminiumplåt som är inköpt för flera år sedan. Motorn anser jag som gratis tex...Såg att en Lynx 120 kostar 56900kr nu (Vilket är helt sjukt. Fördel för mig att miniskotern jag köpte ökar i värde.). Så du kan ju göra ett rätt avancerat bygge innan du spräcker den budgeten =)
haha ja det ser faktisk fördjävligt ut, då tanken är gjord i 1.5mm aluminium och pedalen till svetsen är paj och jag har inte orkat laga den, så svetsarna är ingen man är stolt över... men den är tät med testtryck på 0.7bar så det får dugaJag orkar inte säga att de ser stenbra ut längre som alltid med dina byggen så jag säger att de ser fördjävligt ut
Jag såg inte svetsarna förenns nu när jag somade in de såg ju bra ut på håll Men då ska du se mina aluminiumsvetrsfogar med migsvets som har dåligt slangpaket, jag jan få till 20-30mm lång fog sen fastnar tråden.haha ja det ser faktisk fördjävligt ut, då tanken är gjord i 1.5mm aluminium och pedalen till svetsen är paj och jag har inte orkat laga den, så svetsarna är ingen man är stolt över... men den är tät med testtryck på 0.7bar så det får duga
Har faktisk en tunnelväska som ska på för termosen och mackanRiktigt imponerande bygge, saknas kanske bara en passande tunnelväska till termosen med choklad och ostmackan
tack.Wow, så snyggt! Den där får du hänga upp på garageväggen sen när barnen växt ur den.
Du funderade aldrig på att sätta i en 2-takts moppemotor i den?
Ah, ja en moppe är ju lite mer lättdriven förståstack.
En 2-takt har alltid varit funnits tankarna, men hade denna motor liggande och den har elstart och allt som behövs. Sen är jag lite tveksam till hållbarheten på drivlinan (variator) på en 2-t mopedmotor då en skoter går väldigt tungt. Dessa fiddy motorer är ganska överdimensionerade egentligen då de används till det mesta och det funkar hur bra som hellst.
Sen ser jag en stor fördel med en 110cc istället för 120/200 grsäklipparna som har så väldigt kort arbetsvarv. Effekten är typ mellan 120/200 fast 110an varvar typ det dubbla.