Byta lager på vevaxeln

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
58
Luleå
arcticcat.forum24.se
Har du "obducerat" motorn och kommit fram till att det har skurit ett lager på vevaxeln, nr:25 på bilden.
Vad kan en sån grej kosta att få åtgärdat?
Sen har dom små pinnarna nr:24 farit in i blocket så att dom knappt sticker upp något, kan man limma lagret vid ihopmontering eller måste man skaffa ett nytt block
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Jag har precis fått tillbaks min vevaxel från en lokal motor firma och dom tog 1600kr för att byta del nr10 + att rikta/Ballansera vevaxeln! jag har en två cylindrig 600cc powder men du måste ju ta isär vevaxeln om du ska byta det lagret så jag tippar på att det borde vara ungefär samma pengar för jobbet beroende på vart du lämnar in o hur svårt det är att rikta men räkna med mellan 1000- 2000kr för jobbet + material angående pinnen i blocket. Går det inte att ta bort den gamla och sätta dit en egen gjord längre pinne?
 

KingPin

Medlem
25 feb 2007
28
0
1
The Norrland
Om lagret skurit och pinnen är nernött så förmodar jag att lagret snurrat i blocket vilket gett skador i godset...beror på vad som hänt....är ytan nött eller repig? verkar lagret ha snurrat i blocket? jämför ytan vid dom andra lagren...

Och ring Westboms Mekaniska i Gammelstad, där får du besked om vad som behöver göras samt vad det kan tänkas kosta....