Byta matta, 51mm kammar -> 32 mm, missnöjd?

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Den suger ! har kört nu här uppe i karats hela påsken, gode mkt vatten på sjöarna och flera gånger man nästan gått bet pga så sjukt värdelös matta i alla underlag typ, spinner *****rt bara. Ingen höjdare precis.

Kommer man i 100 efter leden och viker av i lössnön då tar man sig lite iaf, men är fulla spjäll om man viker av leden med en ripsaw.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Konstigt. Jag har kört bra mkt vatten å slask körning nu i påsk och min skickar iväg vattnet å slsket i en lång å hög båge bakom å bara drar iväg utan nåra större problem. Fast de kanske har med längden, och sj skotern att göra oxå. Kanske min som är 345 klarar av de bättre än din som är 307? (för den är väl inte förlängd din lr?)

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Jo min är förlängd till 345 :) men spinner ju bara med 32:a ripsaw, bara inse att de är ingen höjdare till matta. Den hör bara hemma på sten hårda leder eller hård skare, då är den grym.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Okej. Jag tycker att min har skickat iväg vattnet å slasket riktigt bra, kanske de e eftersom min stänklapp är ganska högt upp å pekar lite utåt så att vattnet å slaket lättare kommer ut.

Jo, nog är den halkig att köra med nu. Men tycker de e lite roligt att den e så halkig oxå då man utan problem kan lägga upp skotern på ställ genom kurvorna :p

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
En 38:A är ju skit bra matta, hade de förut på min när jag köpte den. Var en sprillans ny.. men den gick tyvärr av :bawling: veckan innan påsk förra året, så var akut behov av en ny matta och då blev de bara en 32:a som jag fick till bra pris men så sjukt missnöjd jag blev, går inte jämföra med 38:an på något vis.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, ja vet. Jag hade en 40mm på min när ja köpte den. När ja hade kört kanske 20 mil med den så kunde jag bryta loss kammarna :S Sen fick jag med en helt ny 32mm ripsaw QT från en Crossfire. Å då jag inte hade pengar att köpa en ny riktigt å va sugen på att fara ut å åka så satt vi på 32an.