Byta Till RS Vector MM -05?

zeke

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
yel_low skrev:
klurar på å byta till en ny sådan, nån som hört/kört/sett nånting om den:confused: ?

tyck till nu!

//Nicke :)
Kan bara säga att jag åker MM -00 och hade jag haft råd hade jag bytt direkt! Får anstå någon vinter, men för mig väcker Vector Mountain nästan ett sjukligt habegär. 4-takt, ingen äckellukt i kläderna och anständig såväl på led som i lössnö. Möjligtvis att jag hade kapat kammarna till att ligga runt 38 mm för att få lite mindre fastbränningsproblem på hårda leder, i övrigt klockren. Dock givetvis med back och elstart. Man är ju bekväm. :D

//R

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Beställde en vector mm -05a i onsdas med back & drag som extra utrustning:D :D

Last edited:

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Dom monterar oxå det på viprarna. Fick det på köpet. Ifs så har ingen kollat om det behövs till vectorn än.

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Kylare

Jag har beställt en Rage, säljaren sa att många brukar montera extra kylare på Warrior om man ska dra pulka. Kylarna på Rage sitter under fotstegen. På mina tidigare ski-doo i bandtunneln. varför??? vad är bäst??? Är isrivare nåt som funkar???

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Isrivare är mest till för att slides inte skall brinna ihop, lite nytta gör det nog åt kylningen av maskinen.
Extra kylare bör man montera om man skall kajka kälke då farten kan bli alldeles för låg efter lederna (beror på ledskicket :) ) för att främre kylaren i bandtunneln och fotstegkylaren skall få nog med kyla/snö på sig. Isrivarna hjälper inte mycket heller vid låg fart.

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
de blir nog bra de, hoppas maskinen kommer till veckan, var inte omöjligt iaf ;) , ska montera drag å back själv, samt motorvärmare och extra boggiehjul :)

men vi får väl se hur de e med det, de e juh skoterns dag till 30-31oktober, då ska de visa upp rs turbo på skoterdemonteringen har jag läst:rolleyes:

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
yel_low skrev:
de blir nog bra de, hoppas maskinen kommer till veckan, var inte omöjligt iaf ;) , ska montera drag å back själv, samt motorvärmare och extra boggiehjul :)

men vi får väl se hur de e med det, de e juh skoterns dag till 30-31oktober, då ska de visa upp rs turbo på skoterdemonteringen har jag läst:rolleyes:
Vadför extra boggiehjul?? Nu förstår jag att du är en lulebo om du ska på skoterdemontering??=) Va roligt en till vector mm ägare hära=) Dom gick visst som smör i solskenet hörde jag..!:)

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
hmm.. boggiehjul.. jo vi har stuga i fjällen där de har en tendens att vara kallt på morgonen å frusna spår, å kladdföre på eftermiddagen på vårkanten ;)

jao när ja bokade min hade dom 2kvar på heds... :eek: så när ja bokat min hade dom 1kvar...
kul å se hur maskinen verkar funka:)

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Okej men vadför ett extra hjul för det???!! Vars å hur tänkte du montera det? Åker oxå mycke i fjällen så kanske skulle vara nå för mig om det behövs?
Jag tog den 5e=)):)

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
två hjul, mellan vändhjulen och drivaxeln typ.. mindre tryck från mattan på slitesen. =mindre värme å så nyper de inte fast...;)

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
du heggan ja tog min före dig, ja tog den måndagen samma vecka som du.. :)

kul att dom hade 2kvar när ja tog min, å 5 när du tog din? elller mnissuppfattade jag nu de hela?:confused:

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Okej ska fundera på saken... Lätt att montera? Jag tog min 13e på onsdag... Får se om dom kommer till veckan..!!