Byter matta!

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
På min GT 700 går inte drevet montera fel men det kanske är annorlunda på din. Sorry...

Ang. kedjan så sa min ÅF att den skulle bytas om den flexade mer än 10 mm i sidled.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jag har "ritat" hur drevet ser ut.

Ena sidan är platt medan den andra sidan har en upphöjjning, jag hade monterat upphöjjningen utåt och det verkar som om den ska vara inåt??!! Nån som vet exakt??

Jo, jag vet, men jag orkade inte lägga mer energi än så här på bilden!!! :aetsch:

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ja den ska vara innåt.
Många blir lurade att vända dem fel eftersom texten på vissa drev sitter på samma sida som distansen, och ibland på den andra. Tittar man då bara efter texten som oftast är utåt så kan det bli fel.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Ja den ska vara innåt.
Många blir lurade att vända dem fel eftersom texten på vissa drev sitter på samma sida som distansen, och ibland på den andra. Tittar man då bara efter texten som oftast är utåt så kan det bli fel.
Som jag trodde då, att man aldrig lär sig att titta innan man river och att man inte ska stressa?! :argh:
Tack så hemskt mycke för hjälpen, nu kanske inte oljan blir grå av aluminium till nästa säsong!!