c8- c1000-08

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
majkel*
måste bara skriva att jag har köpt bikeman pipa och y-rör till min cf 1000... ojj vilken skillnad de blev... blev en helt annan karaktär på motorn... måste vikta på variatorn... ligger och övervarvar nu som det är så måste på med ett variatorkitt från bikeman oxå...
låter mkt intressant, är nog ruggig potensial i motorn....hör av dej för vidare inf senare
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
ojoj va roliga ni som kör arctic är.
bara för att jag säger vad jag tycker om skotern i fråga så hetsar ni upp er och börjar prata om vad jag har för skoter osv.

tyvär så tar jag absolut inte åt mig för om jag hadde velat ha en crossfire så hadde jag givetvis köppt en sån.
nu blev det lite OFF TOPIC men..

hehe... lugn unge man!! här har inte hetsats nåt, från min sida iaf... =)

var och en får givetvis ha en personlig åsikt.. men när du skriver att: jag citerar dig
"crossfiren tror jag ligger extremt dåligt till i jämförelse mot andra maskiner med samma effekt"
Det stämmer inte enligt mig som äger en själv och inte bara har "provat" en..

till saken hör att jag absolut inte är någon arctic fantast, jag köper den skoter jag tycke passar mig bäst... nästa år kan det va en Yamaha, Lynx eller vad somhälst annat... vem vet! =)

BACK TO TOPIC
 
Last edited:

Crossfire1000

Aktiv medlem
4 feb 2008
56
0
1
Snödal
majkel*
måste bara skriva att jag har köpt bikeman pipa och y-rör till min cf 1000... ojj vilken skillnad de blev... blev en helt annan karaktär på motorn... måste vikta på variatorn... ligger och övervarvar nu som det är så måste på med ett variatorkitt från bikeman oxå...

Behövs ingen boondocker med den pipan?
Pris? å vart köpte du det?? =)
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Yes.. man behöver en boondocker... köpte pipan och y-röret på SO larsson i umeå..

1000 motorn går rikigt snålt ner mot 0,60 i bsfc och måste ha mer bränsle med pipa/y-rör...

Fick dock inte veta att man behöver boondockern förenns jag hade satt på det!! Ett variator kit är ett måste då den blivit mycke starkare och orkar varva lätt upp till 8000rpm... man ska tydligen hålla sig vid ca 7100-7200rpm med pipan, då ger det bäst effekt..
Har satt på orginal nu tills jag får boondockern, så inget händer... ska på med den så fort som möjligt...


kom int ihåg nu, men tror pipan kostar ca 5000:- och y-röret ca 1500-2000:-
 

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
hur ligger det till me remm förbrukningen på c1000?..PÅ C8 klarar man sej utan xtra bränsle tillförsel..kör med bm pipa och variator kit..
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Är det verkligen nödvändigt med boondocker, en kompis som har en cf1000 snackade om att ÅF kunde programera om boxen så man slapp slänga tusenlappar på en boondocker. Tror tom att det var SO han hade snackat med. Dom tar verkligen ingen soppa heller dom där 1000 kubikarna, är 800 lika snål?
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
har gått en rem för mig på 120 riktigt hårda mil... 1000cc motorn behöver tydligen boondocker om man sätter på pipa + y-rör...

"1000 motorn går rikigt snålt ner mot 0,60 i bsfc och måste ha mer bränsle med pipa/y-rör"