Behöver hjälp/idéer... Min maskin, en SWB Assault 800 2011, vill inte gå mer än 5-10 sekunder på fullgas. Ibland längre, ibland kortare.
Den gör lika oavsett om det är full mutter över en sjö eller donuts på en myr. Men alltid vill fullgas... Den tappar "all" effekt, tar man omtag går den en liten stund till men snabbt därefter dör den igen. Har det väl börjat är det enkelt att återskapa snabbt därpå. Kör man lugnare en stund går den längre på fullgas igen innan det händer, den går inte varm.
Sitter en PCV på som är ordentligt mappad hos Mulle på M-Performance så jag tvivlar på att mappen är felet. Det var även lika innan mappning, vilket jag först trodde var felet.
För ett par säsonger sedan satt jag i Gula spridare då de blåa jag hade var kassa (känt fel) omflashad för det hos ÅF. Så de ska vara schyssta.
Bytte bränslefilter i hopp om att det var tätt och inte orkade leverera soppa. Ingen bättring.
Just nu är jag inne på om det är något fel med variatorerna... Vågar knappt säga det men det är inget gjort på dom på 700mil.. Vad jag vet iaf.. Så det är dax i vilket fall... Kan det vara så att den växlar på nå jävulst så att motorn drunknar?
Ska tillägga att skotern går klockrent för övrigt i register.
Kan fixa video där man hör hur den ter sig om det hjälper någon.
Den gör lika oavsett om det är full mutter över en sjö eller donuts på en myr. Men alltid vill fullgas... Den tappar "all" effekt, tar man omtag går den en liten stund till men snabbt därefter dör den igen. Har det väl börjat är det enkelt att återskapa snabbt därpå. Kör man lugnare en stund går den längre på fullgas igen innan det händer, den går inte varm.
Sitter en PCV på som är ordentligt mappad hos Mulle på M-Performance så jag tvivlar på att mappen är felet. Det var även lika innan mappning, vilket jag först trodde var felet.
För ett par säsonger sedan satt jag i Gula spridare då de blåa jag hade var kassa (känt fel) omflashad för det hos ÅF. Så de ska vara schyssta.
Bytte bränslefilter i hopp om att det var tätt och inte orkade leverera soppa. Ingen bättring.
Just nu är jag inne på om det är något fel med variatorerna... Vågar knappt säga det men det är inget gjort på dom på 700mil.. Vad jag vet iaf.. Så det är dax i vilket fall... Kan det vara så att den växlar på nå jävulst så att motorn drunknar?
Ska tillägga att skotern går klockrent för övrigt i register.
Kan fixa video där man hör hur den ter sig om det hjälper någon.