Jag har ju inte gjort det...
Men jag misstänker dålig kompression pga de märken (typ ringskärningar) som skett. Jag gjorde ett försök mitt i förra säsongen att återgälda märkena i cylindern. Tog då lite vårslippapper och slipduk och tog bort det värsta. Upplevde då att det blev bättre faktiskt. Men inte helt bra. Nu till denna säsong gjorde jag att seriösare försök att rädda cylindern, slipade bort märkena helt, en lätt honing och nya kolvar/ringar. Synd det för märker kom tillbaka direkt, misstänker för grov honing...
Hur långt har din gått på nuvarande kolvar och vad har du för kolvar?
Är de så att ditt problem alltid kommer vid 6500-7000rpm oavsett last misstänker jag ventilerna! Om du tar bort kåpor, ber en kompis varva ur han så ska du kunna se att ventilerna öppnar. Du ska då se axeln titta upp i hålet i det svarta locket på avgasventilerna.
För två säsonger sedan gick min maskin klockrent, sedan byttes cylindern pga en spricka, samma kolvar bara nya ringar. Plötsligt detta problem och även märken i cylindern. Drygt fel detta...