CFI har polaris Fixat detta med insprut nu ?

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Såg en Dragon 700 07a tror jag att de var idag.
Den stog och spottade ut en massa soppa och pep och hade sig någon annan med Cfi som har haft liknande problem eller några andra problem med insprutet

Eller är CFI:n den nya polaris EFi:bawling: som funkar så otroligt bra ;)

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Har ALDRIG hört något dåligt om CFI sysstemet, skulle faktiskt våga påstå att det är det bästa insprutningsysstemet på marknaden idag (väntar på att några E-tec ska rasa ;) ) Går även otroligt snålt med CFI sysstemet har hört maskiner som ligger på 1.8l milen och det är från folk jag känner inget man hört på krogen.

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Såg första motor raset på en E-tec för några timmar sedan kolven smälte :afraid: den hade bara gått 25mil till o med

Har bara sett en Dragon som stog efter älven och pep och smällde som fan, de var troligt vis ett måndags ex de då

D

Draken

Jag har väl iofs inte kört mer än 10mil än så länge och inga större bekymmer har jag märkt.

Det enda är väl att om man ligger jämn gas en bit på typ 6000rpm och sen tvärgasar fullt så vill den till att sucka till nån millisekund innan den vrålar ut sin ilska. :)

Detta kanske skulle försvinna med en uppdatering av programvaran,vad vet jag.

Men har hört av en kompis att hans sdi har ungefär samma beteende.

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Enligt VISSA så är ju EFI det bästa som hänt Polaris (http://www.snowmobile.se/forum/group.php?groupid=4). 99% säger tvärt om. Däremot har jag aldrig hört om några bekymmer på CFI systemet.
Fy fan för dom där Efi modellen hadde en 500efi gick bra som stryk ena sekunden tills de kom upp en skoter utan radio av styrda stift fick köpa radio av styrda och ge dom till kompisarna när man skulle och köra :laugh:

Last edited: