Challenger Extreme 64mm på en m8 09

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Jag är nästan glad att orginalmattan gav upp häromdan så att man fick tillfälle att byta till extrem mattan.
Vilken skillnad att åka på vårföre med den här mattan mot pc mattan, nu har man ju grepp uppför fjällbrantena och första repan på en lössnömyr höll på att sluta i ryggläge :) o då är ju inte Hcren den mest resningsvilliga skoter heller.
Nu känns det inte som man behöver tveka längre när man ska över vårbäckarna utan det ska nog inte vara några problem att lyfta över skidorna.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja är ju sugen på den mattan till xf:en fast i längden 141 men den verkar ju inte finnas så de blir ett jäkla bängla och försöka få dit 146 i stället. Jag tycker 153 känns för långt men man kanske skulle prova då de är mindre krångel med att få dit den

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
frågan är om de är värt byta från PC 57 till Challenger 57, jag åkte på challenger tidigare och va ju iof sjukt nöjd då den håller bra och driver på bra. PC känns ju hyffsad men kanske i mjukaste laget och skulle vilja prova challenger 64 helst

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nej det är inte värt.

jag och en kompis böt ungefär samtidigt.

jag till 64 extreme på min m8 -11
han till 57 extreme på sin xf -12

tyvärr spelar dom inte i samma division 57an och 64a.

är powderclawmattan i bra skick så är den inte sämre än en 57mm extreme.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Nu är de väl inte riktigt rättvist jämföra en M å en xf men ja antar att du menar att ja ska gå på en camo ex 64mm å en längd på153 för att känna skillnad, jag har ju haft svårt motivera längre än 141 men man kanske skulle ge de ett försök