Champion tändstift.. vart hittar man dessa?

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Hejsan.

Har letat så att jag blir xxxxxx men jag hittar ingen som säljer Champions tändstift.

Är det någon här som vet vem som säljer dessa?

Typen ska vara RN3C vilket ska motsvara Ngk´s BR8ES.

Mvh Honda
 

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Har du överhuvudtaget letat :boink: ??? .

Hittar direkt på Rinab Artikelnummer:31-22RN3C
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Kolla med en Polarishandlare dessa stift sitter standard på dom(tror jag)
Jag köper mina hos min lokala Polarishandlare iaf.

Mvh Stefan
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Tack Mr Racing.. beställning lagd.
Tror att jag har testat alla skoterbutiker jag kunde komma på, och biltema, Autoexperten, Mekonomen.. och google.. hittar information om stiften men inte vart man kan köpa dom.
 

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Tack Mr Racing.. beställning lagd.
Tror att jag har testat alla skoterbutiker jag kunde komma på, och biltema, Autoexperten, Mekonomen.. och google.. hittar information om stiften men inte vart man kan köpa dom.
:thumb:
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Jag måste få undra varför du just ska ha champion stift? Enligt mig finns det bara en tillverkade av tändstift och det är Ngk. Har aldrig kommit i kontakt med ett Champion stift som har fungerat tillfredställande.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Jag har läst mig till på detta forum och på andra att dom ska vara mer "förlåtande" mot en motor som lätt surar ner sig, vilket min har en förmåga att göra när den ska startas kall.
Sen var det andra skoterförare i helgen som sa att deras skotrar går bättre med championstift.

Så jag tänkte att det kan vara värt att testa i alla fall.
 

Nikkeehh

Medlem
22 sept 2011
44
0
1
Luleå
Slog igen 2 ngk stift på rmkn tidigare, och nu kör jag med champion som polaris rekomenderade och har funkat än så länge. Vet ej om de beror på om de är ngk eller champion stift.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Har själv goda erfarenheter av champion stift. ngk va lätt att man slog igen medans de aldrig va några som helst problem med champion så jag tycker dom är bättre.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
vet iaf genom en kompis erfarenhet att man måste ha champion stift på dragon 700.. med ngk stiften surar den ner sig hela tiden ..
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.646
803
113
Kramfors
Min erfarenhet av NGK vs Champion är att på vissa motorer håller champions billigaste stift bättre än alla andra jag testat. Men för det mesta är NGK EYA klart tåligaste striften mot surning för dem togs fram speciellt av Yamaha och rotax i samarbete med NGK för att just ståimot surning på deras tripplar.

Så prova NGK 9eya om inte champion klara sig bra. 8es lät som ett farligt mjukt stift om du inte har en lågtrimmad skoter.

Ngk es håller inte en dag ens för mig medans NGK eya håller i evigheter.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
BR8ES ska det vara i min enligt servicemanualen, så då har jag kört på det...
Motorn var renoverad av M-Performance strax innan jag köpte den, men jag tror inte att den är trimmad på något sätt.