Chassi Förstärkning till Edge 600 -02

Orson

Medlem
12 feb 2006
10
0
1
Piteå
Hej! Jag har hört att själva Buken elr vad man ska säga brukar "platta" ut sig men inte så mycket och det ska gå att försärka på nått sätt och jag undrar om nån har nån ritning elr vet vars och hur man ska göra !

Mvh// Andreas

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det var väl 2001-orna som hade lite problem med det.

Tror inte man ska behöva göra något åt det på 2002:an

Orson

Medlem
12 feb 2006
10
0
1
Piteå
HenkeEdge skrev:
Det var väl 2001-orna som hade lite problem med det.

Tror inte man ska behöva göra något åt det på 2002:an
men hur gör man på O1:eek:rna då ?? och tror man måste det på 02:eek:rna också

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Du ska inte behöva göra det på 2002 modellerna, jag har en 2002 med och läste en heldel om edge 600-800 -01,02 och var inne på att skaffa en 01:a först men en kille på jobbet som har tävlat och är "polaris-frälst" vet jag nämde det där och att det var bättre å satsa på en 02:a. Boggin och framvagnen skulle vara bättre. Sen att 600 också var aningen smidigare om man inte skulle köra rattlås-race på sjö eller så. Vet inte vad det skiljer i vikt men vet en annan polares Indy 800 är lite klumpigare efter leder i skogen.

I boggin måste ju ändringen vara ifrån PPS dämparen till Clicker. Eller är det något mer som skiljer?

Sen åter till prolemet:
Vet inte exakt vad för något som kunde vika sig i chassiet men vet jag läste nånstans att dom antingen popnitade eller svetsade på typ trianglar av plåt på vadera sida om något stag som var i ett 90-graders hörn.

Har du dålig passform på huv/balja eller varför funderar du på om du ska förstärka den?

Orson

Medlem
12 feb 2006
10
0
1
Piteå
HenkeEdge skrev:
Du ska inte behöva göra det på 2002 modellerna, jag har en 2002 med och läste en heldel om edge 600-800 -01,02 och var inne på att skaffa en 01:a först men en kille på jobbet som har tävlat och är "polaris-frälst" vet jag nämde det där och att det var bättre å satsa på en 02:a. Boggin och framvagnen skulle vara bättre. Sen att 600 också var aningen smidigare om man inte skulle köra rattlås-race på sjö eller så. Vet inte vad det skiljer i vikt men vet en annan polares Indy 800 är lite klumpigare efter leder i skogen.

I boggin måste ju ändringen vara ifrån PPS dämparen till Clicker. Eller är det något mer som skiljer?

Sen åter till prolemet:
Vet inte exakt vad för något som kunde vika sig i chassiet men vet jag läste nånstans att dom antingen popnitade eller svetsade på typ trianglar av plåt på vadera sida om något stag som var i ett 90-graders hörn.

Har du dålig passform på huv/balja eller varför funderar du på om du ska förstärka den?
ja men du vet inte exakt vars man ska göra det ?? njaa vill förstärka så den inte "plattar" ut sig. Tack för svaret !!!!!