Chris Burandt Joins Polaris.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Han kanske gör nån form av public service, så han inser att man kommit så nära perfekt man kan med ac´s m chassie, och nu istället hjälper polaris få till en maskin som kan konkurrera. Med lite tur så får summiten en overhaul om en sisådär 5-6år. (Skämta bara.)

Som M-chassie -fanboy man är gör det ont i ögat att han byter, men i hans händer är nog vilken skoter som helst kul att titta på. =D

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.286
1.111
113
Stora Blåsjön
Fler borde göra som han... :eviltongue:
Dock valde han fel märke igen, men det kan vara bra att han hjälper polaris lite nu också..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu har jag det !! :D

Arctic Cat kommer med en ny M-serie till nästa år (2011) som Chris inte alls gillar och då i och med att Arctic Cat och Polaris är oslagbara i lössnön med sin mountain maskiner så blir ju det självklara valet Polaris ;)
Vad tror ni om de ? :p

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Nu har jag det !! :D

Arctic Cat kommer med en ny M-serie till nästa år (2011) som Chris inte alls gillar och då i och med att Arctic Cat och Polaris är oslagbara i lössnön med sin mountain maskiner så blir ju det självklara valet Polaris ;)
Vad tror ni om de ? :p
Mycket möjligt :D Lite synd att han byter ändå då jag tror mer på A-C i framtiden än Polaris hur polaris-färgad jag än är

B

Biosteel

Mycket möjligt :D Lite synd att han byter ändå då jag tror mer på A-C i framtiden än Polaris hur polaris-färgad jag än är
jag är Arctic frälst och jag tror faktist inte på dom i framtiden. jag tycker mig höra onda rykten om deras eknomi varje dag. så vettefan hur länge dom orkar hålla trycket uppe :afraid:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag är Arctic frälst och jag tror faktist inte på dom i framtiden. jag tycker mig höra onda rykten om deras eknomi varje dag. så vettefan hur länge dom orkar hålla trycket uppe :afraid:
deras ekonomi skiter jag i men deras nya skotrar gillar jag mer än polaris nya, tex deras första version av twinspark 800an är ju super om man jämför mot konkurenternas 800. Men inte för att gå allt för OT så får vi väl hoppas på det bästa, och hans körning kommer säkert utvecklas, åt vilket håll får vi se i SN 13 :)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Polaris måste i princip leverera en ny RMK till 2011, så nog kan det vara ett gyllene läge både för Burandt och Polaris att få skapa något magiskt..

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
Kommer nog att vara samma gamle Burandt bakom styret på nånn sjukare 2T turbo. Bara han inte hamnar i 4T träsket

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
usch usch usch på arctic cat, Men ska bli riktigt intressant att se han börja köra för polaris och se ifall det blir nån förbättring och utväckling, sen är det väll som allt annat här i världen, pengarna styr, så förmodligen erbjöd polaris bättre lön och vilkår så att han bytte team, bara vad jag tror, men all har i grund och botten med pengar att göra =)

B

Biosteel

usch usch usch på arctic cat, Men ska bli riktigt intressant att se han börja köra för polaris och se ifall det blir nån förbättring och utväckling, sen är det väll som allt annat här i världen, pengarna styr, så förmodligen erbjöd polaris bättre lön och vilkår så att han bytte team, bara vad jag tror, men all har i grund och botten med pengar att göra =)

förbättring ?:hmmmm2: trodde redan han låg på topp ?:cool:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det här var riktigt oroande.
Jag har fått ta del av ett rykte som säger att Burandt skulle byta märke direkt de ska lägga ner m-serien. Och jag litar på min källa.

Ett annat rykte som jag också fått av en pålitlig källa säger att m-serien är kvar i nuvarande tappning till nästa år också.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det här var riktigt oroande.
Jag har fått ta del av ett rykte som säger att Burandt skulle byta märke direkt de ska lägga ner m-serien. Och jag litar på min källa.

Ett annat rykte som jag också fått av en pålitlig källa säger att m-serien är kvar i nuvarande tappning till nästa år också.
Tvivlar på att de lär lägga ner ett helt marknadssegment, framförallt när jag misstänker att M säljer mer än CF...
Men jag håller med att det känns tvivelaktigt att de släpper ett nytt chassi nästa år. Men ja, nuvarade chassit baseras på ett vadå, 7 år gammalt chassi? Minst 5-6 iaf så det är klart att nånting måste de ju iaf ha i "pipen", inom vilken tidsram är dock frågan...

Men gällande Burant så var det rätt förvånande ändå, han har ju ändå varit ett av ACs mest framstående ansikten så jag misstänker att antingen var han väldigt missnöjd eller så betalade Polaris väldigt generöst :rolleyes:
Smart drag iaf, sjukt bra när det gäller att marknadsföra sina mountain maskiner...

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Tvivlar på att de lär lägga ner ett helt marknadssegment, framförallt när jag misstänker att M säljer mer än CF...
Men jag håller med att det känns tvivelaktigt att de släpper ett nytt chassi nästa år. Men ja, nuvarade chassit baseras på ett vadå, 7 år gammalt chassi? Minst 5-6 iaf så det är klart att nånting måste de ju iaf ha i "pipen", inom vilken tidsram är dock frågan...

Men gällande Burant så var det rätt förvånande ändå, han har ju ändå varit ett av ACs mest framstående ansikten så jag misstänker att antingen var han väldigt missnöjd eller så betalade Polaris väldigt generöst :rolleyes:
Smart drag iaf, sjukt bra när det gäller att marknadsföra sina mountain maskiner...

Lägga ner som i att byta ut chassit mot nån annan mountainmodell. Tydligen gillade han m-serien nåt oerhört. Och för den delen så råkar jag anse att ingen maskin är lika bra som m-serien.

Om det är så att Burandt bytt märke bara för att mitt i alltihop blir jag besviken eftersom att ac borde veta bättre än att släppa ett bra affischnamn. Dåliga tider investerar man sig ur.