Cobra Enduro ( 1996 ) Vilken växellåda passar... ?

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Är det någon som vet vilken växellåda som passar bra till min Cobra Enduro-96?
något man måste modifiera?
Det ska va en växellåda med back!
mvh frollan

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Växla hit och dit !

:) From 1996 års modell så anväder sig LYNX sportmodeller av Ski-Doo kedjehus osv.

Sök reda på en växellåda ifrån en Ski-Doo med F-2000 eller S-2000 chassie så kommer allt att passa utom själva växelspaken som är unik för den LYNX modell som du skall montera den på.
Spaken köper du hos närmsta LYNX försäljare.

Lycka Till !

.

krister31

Medlem
2 feb 2007
6
0
1
Nolaskog
Jag monterade backväxel på min enduro 583 -96 för ca 6år sedan.
Jag har nog monteringsanvisningen kvar om du vill ha den.

krister31

Medlem
2 feb 2007
6
0
1
Nolaskog
Jag köpte en komplett original sats för backväxel. Tror det kostade ca 3500:- när jag köpte det för ca 6 år sedan. I monteringsanvisningen kan du se art nr på alla delar i växellådan , då kan du ju jämföra mot artnr på delar från andra modeller för att se vad som passar. Tror många ski-doo modeller har samma låda. Elstarten från Ski-doo passade i alla fall direkt på min skoter , köpte det begagnat för ett par år sedan. Ska försöka komma ihåg att scanna av monteringsanvisningen för backväxeln och skicka den till dig.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Nu hör inte detta till ämnet så jag hoppas jag är ursäktad.

Måste bara påpeka att jag tycker att forumet har blivit mycket bätter. Och då man verkligen SER hur skoterfolket hjälper varandra blir man ju rörd till märgen=)

Mycket fint att folk kan erbjuda hjälp fast man inet känar något på det!
*applåder*

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Kul med beröm....

Nu hör inte detta till ämnet så jag hoppas jag är ursäktad.

Måste bara påpeka att jag tycker att Forumet har blivit mycket bättre. Och då man verkligen SER hur skoterfolket hjälper varandra blir man ju rörd till märgen =)

Mycket fint att folk kan erbjuda hjälp fast man inte tjänar något på det !
*applåder*
:) :)
Råkade se ovanstående inlägg idag då jag satt och slö surfade...

Måste bara säga att KUL/TREVLIGT att det finns vissa som visar sin uppskattning över Forumet !

:) :)

.