kmracing skrev:
Öhlins dämpare var standard på båda dessa modeller, LFS framvagn (Lynx Front Suspension) samt en boggie som kort och gott hette "racing".
Tyvärr var inte varken boggien eller framvagnen speciellt väl utvecklade så Öhlinarna kommer inte alls till speciellt bra användning i dessa maskiner tyvärr...
Hmmmmm.....
Håller inte alls med dig !!
Boggien kallades "Racing" men de flesta känner den under ett annat namn : "Pippola boggie"
( Namnet kommer av Pauli Pippola som själv utvecklade denna boggie till LYNX fabrikens tävlingsmaskiner i slutet på 80-talet samt början på 90-talet )
Sen kom den boggien även i produktionsmaskinerna ( 1993--> 1996 )
Under dessa år ( 93 --> 96 ) så fanns det nog ingen annan boggie på marknaden som kunde mäta sig med den vad gäller att tåla stryk vid hård körning på knölig led !!!!
Och det var väl snarare så att boggien var
mycket välutvecklad, men att inte Öhlin'arna var speciellt bra schimsade osv osv osv ifrån fabrik !!
Men om man tar tjuren i hornen och fixar detta så har man en super boggie !!
( Dåliga original inställningar har även efterföljaren G-Type 1997 --> )
OBS !! skall inte förväxlas med Easy Ride boggien som satt på 1992 års modell samt vissa 93'or !!
Detsamma gäller förövrigt även framvagnen, men där var inte alls försprånget mot konkurenterna lika stort !
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -