Sv: Commander!
Sprickor i chassiet kan ju vid eftersök av källan visa sig vara sprickor i plasten pga att brukaren stämplat in i sten eller stubbe också och även begreppet många används slarvigt ibland.
Självklart är det så att finns det , säg 250 maskiner ute så körs kanske 5 st av sådana som behöver en maskin minst på 500 kg stål för att den skall hålla, någon kan stämpla fast maskinen i ett krondike i 100 knyck och någon råkar ha backen i, fastnar med benet i gasen och drar en fullgasrepa in i en garagevägg eller liknande.
Återigen kan man fundera på begreppet många i dessa fall, är det månge eller normalt skadeutfall.
Bara en tankeväckare, jag arbetar själv aktivt på att hitta svagheter i chassiet som jag "tror " inte håller för samma misshandel som ett stålchassie.
Ännu så länge är det bara bulorna under växellåda/broms jag är direkt missnöjd med men annars håller det att piskas rejält om man gör det på rätt sätt dvs har förståelse för konstruktionen och hur aluminiumet är bockat för att hålla.
Min egen testperiod löper ett par månader till med både singelåkning, niladragning och vedkörning så finns det något som inte håller för hårt brukande kommer det säkert fram.
Ofta har det ju en tendens att överdrivas i forumen, "jag känner en som känner en som har hört att" osv och det brukar sällan komma till bildbevis.många har noterat sprickor i chassiet, vilket tyder på att det är den klenaste bredbandaren på marknaden.
Sprickor i chassiet kan ju vid eftersök av källan visa sig vara sprickor i plasten pga att brukaren stämplat in i sten eller stubbe också och även begreppet många används slarvigt ibland.
Självklart är det så att finns det , säg 250 maskiner ute så körs kanske 5 st av sådana som behöver en maskin minst på 500 kg stål för att den skall hålla, någon kan stämpla fast maskinen i ett krondike i 100 knyck och någon råkar ha backen i, fastnar med benet i gasen och drar en fullgasrepa in i en garagevägg eller liknande.
Återigen kan man fundera på begreppet många i dessa fall, är det månge eller normalt skadeutfall.
Bara en tankeväckare, jag arbetar själv aktivt på att hitta svagheter i chassiet som jag "tror " inte håller för samma misshandel som ett stålchassie.
Ännu så länge är det bara bulorna under växellåda/broms jag är direkt missnöjd med men annars håller det att piskas rejält om man gör det på rätt sätt dvs har förståelse för konstruktionen och hur aluminiumet är bockat för att hålla.
Min egen testperiod löper ett par månader till med både singelåkning, niladragning och vedkörning så finns det något som inte håller för hårt brukande kommer det säkert fram.