Dämpare gen2

Free_Style

Aktiv medlem
18 feb 2007
54
0
1
Hej! vart kan man köpa ändra dämpare ek orginal till polaris xc500 -99 (gen2)
Om nån skulle ha några över så skulle ni gärna höra av er. vart ni har köppt dom eller om ni vill göra någonting annat med dom:p

(Msn: tomman2@spray.se):) )

R

Robin

om du kollar på blocket så ligger det just nu en väldans massa skrotade polaris från en skoterskrot, kolla upp det och ring dem.

mvh/Robin

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Om du ringer och kollar på lite skrotar här och var så ska du se att det finns finfina foxare till din boggie...

Free_Style

Aktiv medlem
18 feb 2007
54
0
1
Ocken men jag har fox i boggien redan men den slår igenom när jag hoppar har inte kollat änn om den är inställd på hårdaste men ska kolla det i morron:p

MVH/ Tommy

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
X-tra 10 fjädringen brukar inte fungera så jättebra för att hoppa, men är du säker på att du inte har ställt fjädringen för hård och därav känns det som den slår igenom? Brukar vara ett fel som många gör, annars går det ju alltid att schimsa om dämparna ifall det nu inte skulle gå att justera utifrån..

R

Robin

X-tra 10 fjädringen brukar inte fungera så jättebra för att hoppa, men är du säker på att du inte har ställt fjädringen för hård och därav känns det som den slår igenom? Brukar vara ett fel som många gör, annars går det ju alltid att schimsa om dämparna ifall det nu inte skulle gå att justera utifrån..
där kan jag inte hålla med dig "Pitabroed". Xtra 10 fjädringen är finfin till att hoppa med, dom är byggda för aktiv körning med hopp och gropiga leder.
Däremot är xtra 12 fjädringen sämre till att hoppa med osv pga att det är mer touringaktig fjärding.

free_style: jag skulle rekomendera dig till att lämna in dämparna på renovering, låter som att dom skulle kunna behöva det. samt så är det mycket billigare än att köpa nya.

mvh/robin

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Beror alldeles på vad man jämför med.. Visst, jämför man med den äldre xc-100 fjädringen så är den helgrym, men jämför man med edge fjädringen så blir x-tra 10'an ganska så nertrampad.. Men helt värdelös är den väl inte förstås

R

Robin

det är ju klart om du gämför så med något som är flera år nyare och mycket längre fjädringsväg.

Men som du själv säger är xtra 10mycket bättre än bla xc100, xc101 osvosv men samtidigt är den även mycket bättre än sin eftergångare xtra 12, självklart beroende på hur man använder skotern så kan ju xtra 12 vara bättre till att "fis köra" efter leden.

mvh/Robin

Free_Style

Aktiv medlem
18 feb 2007
54
0
1
Okej tack så mycket jag ska kolla upp lite nogrannare på dämparen sedan när jag tar in den i garaget.

MVH/ TOmmy