Dämpare

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Öhlins är normalt sett bättre dämpare änn Fox, utöver Öhlins finns bla Engans dämpare. Polaris har Walker Evans dämpare på sina värstingar. Allt beror på hur mycket du vill betala!

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Sno Pro gissar jag du menar. Personligen tycker jag de är skräp. Visserligen gasdämpare men de går inte att renovera och de är relativt snabbt slut. Men man får ju vad man betalar för, priset är ju lågt.

E

Ej medlem/Inloggad

Lynx

Lynx har ju riktigt bra dämpare orginal, WP! bland dom bästa orginal! och i årets modell så har dom ju de bästa orginaldämparna!

E

Ej medlem/Inloggad

Helt klart öhlins

Öhlinare e ju helt klart bäst va d gäller hållbarhet och komfort men även intedom billigaste.. :p

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
SniGGy skrev:
Vilket märke har bästa stötdämparna till skoter ? Öhlins lr Fox ?
Man kan nog ganska lugnt säga att Öhlins och Elka är ett snäpp eller två bättre än övriga märken. Men de kostar också ett snäpp eller två mer än övriga märken. Vill du ha det bästa eller vet du att din körstil kräver det bästa så är dessa två valet som gäller. Möjligtvis kan man även lägga in ASA bland dessa tre, men de är väl rätt så nya och därmed ett för mig mer osäkert kort.

Å andra sidan bör man nog fråga sig om man verkligen behöver det värsta eller om det "räcker" med ett par renoveringsbara Engans, Fox eller Walker Evans. De gör ju bra dämpare de med.

Dock är det väl knas att inte köpa renoveringsbara dämpare. Det har man igen även när man ska sälja maskinen (iaf om man säljer privat).

//R

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Rallysallad skrev:
Vad går det på att renovera dom dämparna (WP)??
Beror på vars du gör det. Lämnar du in hos ÅF kostar det med all säkerhet mer än om du gör det på en "obunden" firma. Räkna med en 500-ing per dämpare, ibland annonseras det om 4 dämpare för 1600 kr. Alltså inte så dyrt med tanke på vad du får igen, i pincip helt nya dämpare!!

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
PolePosition skrev:
Sno Pro gissar jag du menar. Personligen tycker jag de är skräp. Visserligen gasdämpare men de går inte att renovera och de är relativt snabbt slut. Men man får ju vad man betalar för, priset är ju lågt.
Njyahapp....taskigt att jag köpt det och satt in i boggien då :Þ men jag nöjeskör juh bara och ska juh inte hoppa så mycket....för detbör man väl inte med en skoter från -79 :D