Dämparen fastnar i botten ?

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
Jag hoppade idag och landade kant så de small till lite granna och så sen när jag landat och stannar så ser jag att boggien var väldigt låg dämparn i botten och undrar om någon har någon aning om vad som kan ha hänt för jag lyfte upp skotern från marken och då klonkade det till och då släppte den och for ner och sedan var den som den ska alltså dämparn funkade lika bra som förr osv...?
Skotern är en edge 600 -01 med orginal fjädring dvs fox pps.

tacksam för svar!

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Tänkte först innan jag läste hela inlägget att du måste krök stången i dämparen. Men iåme att den funkar lika bra efter du fått lös det så kan det inte vara så tycker jag. Skulle kunna tänka mej att du slagit fast den i botten bara. Går väl att kalibrera dämparen lite hårdare när du har gasdämpare va? Är gjort på min XC700sp med fox pps.

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Jag hade likadant fel på min srv om det var kallt så frös dämparen i ihop tryckt läge och det visade sej att det var läckage på packningen så efter en renovering så var den ok igen.

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag tycker det låter som att kolvstången är lite krökt längst ut då kan dämparen funka som vanligt ända tills den bottnar då fastnar den, ta en vinkelhake eller nått annat som är rakt och lägg i mot och kolla så den är helt rak.