Någon som laborerat med stackarna och hittat något som fungerar? Original är dom jobbigt mjuka... Framförallt boggin.
Hur lätt ska man vara för att kunna hålla någorlunda transporttempo? Har en dämpare med 210 fjäder liggandes, ska prova den fjädern. Spannet på kompstacken är märklig, är guppen likadana i följd kan det fungera helt ok. Sen kommer en svacka med motlut eller bara längre avstånd, går från helt ok till genomslag direkt. Hoppa ska vi inte prata omHar bara provat lite i framdämparna och då lade jag i en extra storbricka i kompresionsstacken av samma tjocklek som redan sitter där. Det gav ca 5 klick hårdare kompression om man ska räkna så...
Sen om man har kraftig benstomme så kan en hårdare bakfjäder vara ett tips för den är mjukare på khaosen än pro rmk och assaulten har den hårdaste.
Shims plockade jag från en annan we skrotdämpare bara.Hur lätt ska man vara för att kunna hålla någorlunda transporttempo? Har en dämpare med 210 fjäder liggandes, ska prova den fjädern. Spannet på kompstacken är märklig, är guppen likadana i följd kan det fungera helt ok. Sen kommer en svacka med motlut eller bara längre avstånd, går från helt ok till genomslag direkt. Hoppa ska vi inte prata om
Vart köpte du passande shims? Lurar på att stärka upp högfartsstacken.
Jag hade velocity på min förra pro rmk /khaos 850 också. Vet hur dom är nyrenoverade. Ska renovera dom här, gått 120mil nu. Men som sagt vis av tidigare maskin är dom "konstiga".Shims plockade jag från en annan we skrotdämpare bara.
Jag tycker inte boggiedämparna är så dåliga, kör med orginalfjäder, visst har man kört på bättre men då har de kostat 30k+. Men har du renoverat dämparna, antar att de gått mer än 50mil?
Polaris och WE har en lång, lång tradition av att schimsa dämpare "stenhårt mjuka", dvs stötiga och jävliga tills stacken öppnar då faller den igenom direkt. Turas det behöver man inte ens köpa något för att fixa en sådan utan det kan räcka med att bara möblera om i stacken. Favoriten var -04 ProXR som var fullständigt uppåt väggarna schimsade men hade enorma stackar, polarn som sysslade med att ordna till dessa har schims kvar från dessa fortfarande, dom var perfekta för att fylla på bra_att_ha_lådan =)Hur lätt ska man vara för att kunna hålla någorlunda transporttempo? Har en dämpare med 210 fjäder liggandes, ska prova den fjädern. Spannet på kompstacken är märklig, är guppen likadana i följd kan det fungera helt ok. Sen kommer en svacka med motlut eller bara längre avstånd, går från helt ok till genomslag direkt. Hoppa ska vi inte prata om
Vart köpte du passande shims? Lurar på att stärka upp högfartsstacken.
Det låter som du är inne på att plocka bort "crosovershimset" mellan låg och höfartsstack? Eller tänker du att byta det sista "clampshim" till större diameter för att då hela stacken hårdare?Polaris och WE har en lång, lång tradition av att schimsa dämpare "stenhårt mjuka", dvs stötiga och jävliga tills stacken öppnar då faller den igenom direkt. Turas det behöver man inte ens köpa något för att fixa en sådan utan det kan räcka med att bara möblera om i stacken. Favoriten var -04 ProXR som var fullständigt uppåt väggarna schimsade men hade enorma stackar, polarn som sysslade med att ordna till dessa har schims kvar från dessa fortfarande, dom var perfekta för att fylla på bra_att_ha_lådan =)
Det är kanske aningens krångligare än så men är du nöjd med hur den beter sig i början men tycker att den faller igenom kan det räcka med att exempelvis plocka bort något litet schims och på så sätt begränsa hur mycket dom stora "öppnar", då ändras inte startbeteendet men den bromsar hårdare sen.
Är det någon form av "Needledämpare" på dom där? Dom är alltid jävliga att få till, vet inte hur många sådana vi "stelopererat".