dödmansgrepp arctic cat f7

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
en fråga trots att det är en gammal tråd. Jag har en F7 -04. jag fick gashäng och skotern kraschade. jag kan inte se nån brytare eller nån kabel som ska vara kopplad till nån brytare vid gasen. Jag har inte heller nån stoppknapp vid gasen. Har en separat på vänster sida av styret. Varför har inte jag nån brytare?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
en fråga trots att det är en gammal tråd. Jag har en F7 -04. jag fick gashäng och skotern kraschade. jag kan inte se nån brytare eller nån kabel som ska vara kopplad till nån brytare vid gasen. Jag har inte heller nån stoppknapp vid gasen. Har en separat på vänster sida av styret. Varför har inte jag nån brytare?
Bryt sönder reglaget och titta runt gasarmens axel efter en mikrobrytare som påverkas i höger-/vänsterled, relativt färdriktningen.
Borde sitta något liknande däromkring. Har dock aldrig behövt bryta sönder en sån där, så jag vet inte exakt hur det ser ut.

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
kanske får göra det. men det borde ju gå en kabel dit? och nån sån har jag inte sett. har två till hand/tumvärmaren. Lurar på att köpa en komplett gas med reglage för värmarna och stoppknapp. Främst för att min tumvämare inte funkar.