Det stod en björk mitt på leden...

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Träd är fördjävliga! tryckte in min skoter i ett träd idag dock på ett anolunda vis! den varm nöp på sjön så skulle dra upp den i skidan o då ramla jag av å skotern rakt in i ett träd! ingen försäkring hadde precis blivit klar med bygget och skulle bara testa:( surt
 

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
heejj..har du reservdels nummern på tvärplåten? alttså den som man fäster nedre bärarmarna i..
Skall kolla om jag har nåt på kvitto eller om det står nåt på gamla delen. Vet att det inte syns i sprängskisserna tyvärr.
 

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Träd är fördjävliga! tryckte in min skoter i ett träd idag dock på ett anolunda vis! den varm nöp på sjön så skulle dra upp den i skidan o då ramla jag av å skotern rakt in i ett träd! ingen försäkring hadde precis blivit klar med bygget och skulle bara testa:( surt
Bäckar också förjävliga... satte ner den under isen och tvärstopp mot bortre kanten. Nu, typ 20 mil efter att nya chassit sitter på plats så är den sne igen. Skall lasta o iväg till garaget idag för o byta igen. Måste ju vara konstruktionsfel... hade ju vart liiiiiite enklare o billigare att byta en bärarm för 700,- (15 min jobb) än att popnita om chassit.
 

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
Vad säger försäkrings bolaget vet av en ett x-antal som gör dealar med försäkringsbolaget mot reducerad självrisk typ 5000Kr -50%ca om du kör och lämnar den och hämtar den vid närmsta rikt bänk :D som några i luleå gör är ätt köra till orrkvist i storuman där dom har rikt bänk lämna och hämta för reducerad självrisk och de är ju ungefär vad som brukar ge upp vid en träd olycka så kan de bli billigara att lämman bort den

Crossmenber 2000kr
a-armar 1800kr
Frontbåge 1000kr
Antar att du kan höra me ditt bolag om du har rättbolag vill säga

järn vägar är de värsta med nya kormant stål fast dom var rundade så tog de tvärstopp och vek a-armar och chassi :(
 

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Vad säger försäkrings bolaget vet av en ett x-antal som gör dealar med försäkringsbolaget mot reducerad självrisk typ 5000Kr -50%ca om du kör och lämnar den och hämtar den vid närmsta rikt bänk :D som några i luleå gör är ätt köra till orrkvist i storuman där dom har rikt bänk lämna och hämta för reducerad självrisk och de är ju ungefär vad som brukar ge upp vid en träd olycka så kan de bli billigara att lämman bort den

Crossmenber 2000kr
a-armar 1800kr
Frontbåge 1000kr
Antar att du kan höra me ditt bolag om du har rättbolag vill säga

järn vägar är de värsta med nya kormant stål fast dom var rundade så tog de tvärstopp och vek a-armar och chassi :(
Bytte bara crossmembern denna gång... resten var ok. Ett styrstål var snett som sjutton men tog loss och riktade det... coromanten var inte sne. Bytte slidsen när jag ändå var i farten.

Stort tack till Nisse för lån av verkstad, verktyg och goda råd och hjälp. En kväll och en dag tog det att byta denna gång... inkl kaffe o skitsnack.