Fast det finns någon typ av reduceringsventil (kom in på vad den heter igentligen) eller va det nu heter som gör att det inte blir lika svårdraget på en diesel. Jag jobbade med bredbandsdragning förr nått år sedan och vi körde med några olika markvibratorer och vissa var dieseldrivna som man drog igång med vanlig magnapull. Men av någon anledning så kunde ventilen falla tillbaka och det vart monster komp utavf** som du skrev och när man slet då så gick armen av! Jag tror jag sprakade och slog på dom där maskinerna minst 100ggr per dag p.g.a den där ventilen var kaputtBorde vara ganska tung att dra igång också. I fall elstarten skulle strejka. Är ju monster komp i en diesel
Känner igen det där Jag har ett elverk som är konstruerat på samma vis!Fast det finns någon typ av reduceringsventil (kom in på vad den heter igentligen) eller va det nu heter som gör att det inte blir lika svårdraget på en diesel. Jag jobbade med bredbandsdragning förr nått år sedan och vi körde med några olika markvibratorer och vissa var dieseldrivna som man drog igång med vanlig magnapull. Men av någon anledning så kunde ventilen falla tillbaka och det vart monster komp utavf** som du skrev och när man slet då så gick armen av! Jag tror jag sprakade och slog på dom där maskinerna minst 100ggr per dag p.g.a den där ventilen var kaputt
Miljö skäl och att det helt enkelt inte finns något behov utav en diseldriven snöskoter då man försöker hitta miljövänliga drivmedel hela tiden för att kunna försäkra skoterns framtid.Varför görs inga skotrar med diesel motorer för?
Råkar du veta om Hydro hade samma dynga i sina stationer?PS. Statoil gjorde bort sig i sin senaste kampanj "Dieseln som rengör din motor"... De hade i 5% palmolja i sin diesel så att hela åkarbranchen nu skyr RME som pesten efer att ett antal bilar fått driftstörningar!
Jag har en fundering om diesel är mer miljövänligt eller inte jämnfört mot bensin. Om man kör med en dieseldriven skoter borde man lätt halvera förbrukningen av bränsle jämnfört mot bensindriven med samma miltal, skulle man då inte släppa ut mindre skit ändå?Miljö skäl och att det helt enkelt inte finns något behov utav en diseldriven snöskoter då man försöker hitta miljövänliga drivmedel hela tiden för att kunna försäkra skoterns framtid.
//Robin