Har köpt en -00 670 Rave G-type
Det sitter en borrad 721cc i den, tänkte hosta upp en del frågor och så får ni svara ni som vet.
Jag mailade tikka för något år sedan han skrev något om täta kolvbyten på 747or då dom var rejält portade, någon som har erfarenhet att sånt här och har en uppfattning om när jag bör byta ringar i kolvarna, var beställer jag billigast och bäst sådana mån tro.
Måste jag ta loss toppen och mäta kolven måntro för att beställa?
Sport luftfilter, tvätta dessa hur ofta?, jag måste göra det nu, men annars.
Är det ett måste att olja in dom senare med special olja.
Skidorna och lite så där, tidigare ägare har satt plast ribbor mellan styrstål och plastskidan, jag vet inte om detta kan vara anledningen till att den känns ganska spårig.
Första dagen så hade jag inga problem med att den var spårig, det gick inte att få ner skidorna i backen, helt rabbiat var skotern, men visst det var fränt.
När jag då vänder skotern för att smörja in boogin ser jag att balata remmen är av..... inte konstigt att det var skida ressss.
Ni som satt platsskidor på vad har ni använt för skidor, är det något speciellt att tänka på om man söker plastskidor att sätta på. Alltså är det någon speciell modell man skall välja så dom passar enkelt, jag ser beställer man slp skidor skall jag ha rätta braket för att fästa i skidan.
Är det någon som vet vilka lager det är som skall sitta i spänn/vänd hjulen i boogin, och dom andra mindre hjulen, iof jag kan kolla själv.
Någon som provat fram någon bra variator kalibrering, sitter vit fjäder i sek, kan den måntro vara org?
Plockar nog ner primären under veckan om jag får tid. Inslag ligger kring 4000 lite gubbigt skulle nog varit upp lite.
Måste byta gasvajer först, ***** sjukt koster 690+moms, kollade på rinab 830 tror jag det var den kostade där, det var typ den enda skotern att alla j”#¤% modeller som kostade över 300!.
Mvh
Andre
Det sitter en borrad 721cc i den, tänkte hosta upp en del frågor och så får ni svara ni som vet.
Jag mailade tikka för något år sedan han skrev något om täta kolvbyten på 747or då dom var rejält portade, någon som har erfarenhet att sånt här och har en uppfattning om när jag bör byta ringar i kolvarna, var beställer jag billigast och bäst sådana mån tro.
Måste jag ta loss toppen och mäta kolven måntro för att beställa?
Sport luftfilter, tvätta dessa hur ofta?, jag måste göra det nu, men annars.
Är det ett måste att olja in dom senare med special olja.
Skidorna och lite så där, tidigare ägare har satt plast ribbor mellan styrstål och plastskidan, jag vet inte om detta kan vara anledningen till att den känns ganska spårig.
Första dagen så hade jag inga problem med att den var spårig, det gick inte att få ner skidorna i backen, helt rabbiat var skotern, men visst det var fränt.
När jag då vänder skotern för att smörja in boogin ser jag att balata remmen är av..... inte konstigt att det var skida ressss.
Ni som satt platsskidor på vad har ni använt för skidor, är det något speciellt att tänka på om man söker plastskidor att sätta på. Alltså är det någon speciell modell man skall välja så dom passar enkelt, jag ser beställer man slp skidor skall jag ha rätta braket för att fästa i skidan.
Är det någon som vet vilka lager det är som skall sitta i spänn/vänd hjulen i boogin, och dom andra mindre hjulen, iof jag kan kolla själv.
Någon som provat fram någon bra variator kalibrering, sitter vit fjäder i sek, kan den måntro vara org?
Plockar nog ner primären under veckan om jag får tid. Inslag ligger kring 4000 lite gubbigt skulle nog varit upp lite.
Måste byta gasvajer först, ***** sjukt koster 690+moms, kollade på rinab 830 tror jag det var den kostade där, det var typ den enda skotern att alla j”#¤% modeller som kostade över 300!.
Mvh
Andre