dokkis till förarbevis ...

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
hm, i kursen så får man ju en "folder" som man ska kunna.. den behövdes inte ens för att kunna själva provet.

Det va typ: "du ser en vak, vad gör du?"

1. Kör ner i den.
2. Vänd omedelbart och kör inte på isen.
3. Kör fram och kolla om det verkligen är en vak.

olah46

Medlem
3 jan 2006
20
0
1
täbban
nä jag var väl mest ute efter info av typen:

får man köra i annans skog ( utan att det är plantering ) ???
får man köra på oplogad skogsväg ???

osv ...

E

Ej medlem/Inloggad

man får köra i annans skog om det inte är plantering(allemansrätt)

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
För att få köra i annans skog behöver du markägarenstillståd de räcker inte med allemänsrätten. Du får ej köra på oplogade skogsvägar utan tillstånd. dom måste vara plogade.

E

Ej medlem/Inloggad

Kötra i annans Skog !

Quethec skrev:
För att få köra i annans skog behöver du markägarenstillståd de räcker inte med allemänsrätten. QUOTE]

Vart har du hört att man måste ha markägartillstånd att köra snöskoter i annans skog ?
Vad jag har förstått så räcker det att man kör på så pass mycket snö att marken inte kan skadas och att medelhöjden på skogen är över 2 meter ovanför snötäcket.
Om skogen är under 2 meter i medelhöjd, får faktiskt inte markägaren hellre vara ute och nöjesköra i denna typ av skog.

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Enligt va dom sa till mig va de så att de du sa gäller + att man måste ha markägarens tillstånd!

E

Ej medlem/Inloggad

oklart ...

synd att vi inte exakt vet vad som gäller i denna fråga ...
värdelöst att det inte finns uppgifter ( hos länsstyrelsen eller så ) vad som gäller !

E

Ej medlem/Inloggad

förvirrad ...

ja och tänk när man står där i skogen och diskuterar med en flyförbannad markägare - då vill det ju till att man känner sig säker på att ha rätt ( och verkligen ha det också ) ...