Ett ungefärligt riktvärde på sänkningen av toppfart är ~8km/h per kugg på det lilla drevet men det är teoretisk toppfart sen är det inte säker att du tappar så mycket i verkligheten tack vare att motorn orkar mer så i lite tyngre före kan det t.o.m gå fortare.Immy skrev:hej nu ska jag byta kedja på min edge 600 -01 å då funderar jag på om jag ska dreva ner den ? blir toppfarten mycke sämre? accar den nå bättre ??
Om det är växlingsvarvet som är för högt så kommer det sanolikt inte ändras så där mycket utan då måste du endera vikta på variatorn eller byta till en mjukare fjäderImmy skrev:Kommer den sluta att övervarva då jag byter till större drev med eller ?
den varvar 8200-8300 nu "peaken" är på 8000 varv
Mvh Jimmy
Jag tyckte du skrev att du skulle dreva NER den. men om det lilla drevet redan var 20 då var det ju perfekt. sätter du på ett större drev så drevar du ju UPP den. som orginal ungefär å då blir den ju slöare i början.. Det är väl från noll upp till ca 120 som man vill att det ska hända saker å inte 100 till 150 för när kan man använda toppfart...över sjön.. kul..Immy skrev:var in med skotern för kedje byta och fick veta att min var neddrevad till 20 ! ska sätta ditt 22 nu ville hälst ha 23 men dom hade det inte hemma ;(