Dreva ner srv

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Har satt på en 28mm fullblock matta på srv:n och tänkte nu dreva ner den lite för att få lite mera kraft i snön men hur mycket ska man dreva ner? hur stor skillnad gör 1 kugg?
kanske går bra som den är också har inte kört nått med den än då jag skaffade den för en månad sen..hur många hk ligger en srv på? och går dom nått? är det nått att leka med?
har haft några et:ar förut och ex440
et är ju helt överlägsna att leka med:D
 

REDKEN

Välkänd medlem
1 sept 2007
132
0
16
Drevningen på Srv´n är 17/31, så försök få tag på ett 15 kuggars drev till den.. Blir betydligt roligare..!
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Har satt på en 28mm fullblock matta på srv:n och tänkte nu dreva ner den lite för att få lite mera kraft i snön men hur mycket ska man dreva ner? hur stor skillnad gör 1 kugg?
kanske går bra som den är också har inte kört nått med den än då jag skaffade den för en månad sen..hur många hk ligger en srv på? och går dom nått? är det nått att leka med?
har haft några et:ar förut och ex440
et är ju helt överlägsna att leka med:D
Hade en Ec 540 (ungefär likadan motor) för 2 år sen och de var faktiskt lite kul att köra med den:D Man KÖRDE skoter, inte åkte. Ligger väl på ca 52-55hk. har för mig att srv:n är lite vassare. De där ang. drev så köpte jag drev från min lokala ÅTF här i Kiruna. Köpte ett titan drev så de var lite dyrare men de finns vanliga oxå för ca 200 kr.

//Jim
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
är det standard med 3 delat drev? eller vad man ska kalla det? som 3 drev som sitter ihop?
 

REDKEN

Välkänd medlem
1 sept 2007
132
0
16
Dreven såg ut så på äldre yamaha.. Upp till -91 tror jag..
Kom ihåg att du sträcker kedjan med locket av.. lätt å sträcka kedjan för hårt!
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
jo är ju en 90:a
har sträkt den en gång nyss då jag bytte mattan..men tänkte inte på att byta drev i samma veva...
trodde det var bytt då det var sånna drev på den..men då vet jag! tack för svar!
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
tänkte ta och höjja/sänka boggin lite också...bak är den redan nerflyttad ca 5cm men måste väll gå mera? och fram är det väll bara att borra nya hål? nån som har höjt en srv? hur mycket isåfall? ingen fara att mattan kuggar över eller nått sånt om det blir annan vinkel på den? måste man höjja framdämparna också? hur isåfall?