Drivaxeldiameter AC ext 530mc 91

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Funderar på att skaffa en matta med lite högre kammar till gammelskotern, men den har ju problem med att den kuggar över, så jag behöver skaffa no-slip hjul till den. Finns det någon som vet vilken diameter det är på axeln och hur många kuggar och dimension på hjulen? på rak arm?

Den har backväxel om nu det är någon skillnad på modellerna.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Jag har spännt mattan så det knakar i vändhjulen och den kuggar likt förbannat över, dessutom drar den så in i helsike med soppa då.
så fort jag ger mig ut i lite lösare snö och måste börja gasa så kuggar den över. lite hårdare fjädring hjälper ju iof, men folk jag pratat med som ägt just min modell säger samtliga att de inte går få bort överkuggningen helt.

nu har jag ju inte kört så mycket och hårt med mattan jätte spänd så jag kan ju testa och känna efter lite till. men vill inte riskera att spänna mattan så jag förstör något. och mer än 19mm kamhöjd vill jag ha, då jag gillar att köra bredvid leder och hårdspår. =D

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
då kan jag förstå dej att du vill sätta dit nonsliphjul och annan matta men kolla hos dessa firmor dom har mattor både nya och beg http://www.tordsmotorservice.com och www.rinab.nu har nonsliphjul du har även bengans motor i östersund men enl andra medlemmar så sägs det att han är svår att få tag i via tel och tar lång tid på sig för att skicka delar man har best jag sj har ingen erfarenhet av köp av delar av han.. men jag skulle ha tag i svänghjul och statorn till min arctic cat wildcat. och nytt skulle han ha 10,241:- och beg 5200:- så jag rek thordsmotorservice och rinab jo höll på att glömma www.skoterdelen.se och www.jofrab.se http://www.bilcity.se/index.html och www.stenmarksmaskin.se har delar du söker hls wildcat 1000 triple-92

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Jag har då inga problem med min matta, den är från en crossfire 7:a(345x38x32rippsaw), med min gamla utnötta matta hade jag problem med det där men aldrig nu och då har jag även drevning 19/43 tidigare 24/40, den skotter 4ggr så mycket än tidigare och har alldrig kuggatöver och ändå har jag inte så sträckt matta

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Iom att mattan som sitter på är gammal så kanske den töjt sig? den kuggar iaf över ganska lätt.

Jag provar att bara byta matta först, räcker det så har jag ju sparat drygt 2000kr. =)