Dubbledyna Zrt 800 -99

argus

Medlem
16 dec 2006
6
0
1
Tjejen vill åka med nu. Hon väger under 50kg och jag 85, tycker inte det borde vara något problem för skotern. Vissa hävdar att chassit inte klarar påfrestningen. Men borde ju klara 135kg. Till frågan, vilken dyna passar. Vet en som säljer en pantera dyna med tank ifrån en -99:a.
Skulle den passa? Eller vilken skall man ha och vet någon var man kan hitta en sådan?

Tack på förhand!:)
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Den passar inte direkt pga tunneln på Pantera'n och alla andra touring modeller med dubbeldyna är helt rak medan din är knäckt på mitten så bakdelen är uppvinklad.
Om du får låna den så är det är ju bara att prova å se om det går få dit den vettigt det är snabbt gjort att skifta, men det funkar inte alls om det är en Pantera 580 EFI för då är det ett stort sjuhelsikes hål i tanken för EFI pumpen.
Sen är ditt chassi lite kort så det kan nog se lite lattjo ut iom att dubbeldynan är en bit längre än din.
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
nu lade jag på en dubbeldyna på en polaris edge men det lär väl gälla samma förstärkning oavsett märke på skoter.
jag blev iallafall tvungen att förstärka i tunneln samt byta till hårdare fjädrar i boggin annars så slår de bara igen på gropiga leder...