Ok, har sett mååånga annonser där det står att de har "hk matta" men man ser klart o tydligt att det är väldigt korta kammar.. så frågan kanske inte var så dum ändåhenkew skrev:Njadu, jag tycker nog att det är lika dumt att hålla på och säga "högkamsmatta" överhuvudtaget...
Om vi börjar med svaret på din fråga så är det helt enkelt en matta med höga kammar, det folk i allmänhet menar är nog en mattan med ca. >30mm kamhöjd.
Själv tycker jag att det är ett ganska dumt uttryck eftersom att det inte finns någon speciell gräns där mattorna får börja kallas högkamsmatta, men så länge folk tycker att det är coolt att ha en "högkamsmatta" så kommer väl uttrycket att finnas kvar...
Instämmer!henkew skrev:Ni ser, två som svarat och två åsikter... därmed är det bevisat hur idiotiskt uttrycket är!
Nej, sluta använda "hk-matta" och ange kamhöjden ni menar istälet.
År 2126 är jag rädd att vi knappt har snö :/Lidde skrev:Hur högt är ett höghus
Nä men som sagt för tio år sedan var ju 25 mm kammar det värsta som fanns nästan. Nu är vi ju uppe i typ 60 mm... hmmm om tio år till är vi alltså uppe i en decimeter typ... undrar vart vi hamnar i slutänden En Yamaha Viking med halvmeterskammar både på längden och på bredden år 2126
År 2126 är vi inne i nästa istid, så nog finmns det snö då.....daniels skrev:År 2126 är jag rädd att vi knappt har snö :/
Det tycker jag också låter vettigt.zTeve skrev:har fått för mig att folk brukar kunna kalla mattor för högkams då dom är av "vanlig" typ och inte fullblocks typ.
Annars är det väl en asfaltsmatta?HPD skrev:Uttrycket kanske menar matta som Har Kammar