Dyyyyrt!

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Hej!
Är på väg att köpa en edge 800 03:a å då ringde jag till folksam å länsförsäkringar hör å häpna hos länförsäkringar fick jag bara ha den i trafik försäkring genom att det var en sån stor motor! Folksam ville ha 27 tusen i hel försäkring ett år!:eek: Det är ju fan hutlöst vem ha råd å betala sånt inte jag iaf..... men sen kan det ju ha lite med min ålder att göra också eftersom jag bara är 17 år.....men ändå!! Så ja tänkte om nån här har en edge 800 och är äldre än mej kanske kunde säga vad ni betalar för en sån maskin?


Mvh//Jonas
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Varför ska alla envisas med helförsäkring? det är ju smartare att ha halvförsäkring och ge fan i å krasha skotern desutom så betalar man för något som kanske inte händer och om det händer så har man betalat för det flera gånger om redan via vagnskadeförsäkringen + att självrisken är ofta dyrare än att reparera om det inte är en totalkrash!
Och ja det har med din ålder att göra och det blir inte billigare före 26års ålder och sedan vid ca:31års ålder vill jag minnas. tyvärr så minns jag inte vad min kostade för mig men jag skulle aldrig helförsäkra pga det jag skrivit. sen beror det på vilken zon du bor i vad du får betala.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Vars ha du din försäkring? Du ha ju en poäng i det hela...


Mvh//Jonas
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Varför ska alla envisas med helförsäkring? det är ju smartare att ha halvförsäkring och ge fan i å krasha skotern desutom så betalar man för något som kanske inte händer och om det händer så har man betalat för det flera gånger om redan via vagnskadeförsäkringen + att självrisken är ofta dyrare än att reparera om det inte är en totalkrash!
Och ja det har med din ålder att göra och det blir inte billigare före 26års ålder och sedan vid ca:31års ålder vill jag minnas. tyvärr så minns jag inte vad min kostade för mig men jag skulle aldrig helförsäkra pga det jag skrivit. sen beror det på vilken zon du bor i vad du får betala.
Men vad gör du om någon stjäl den då?
 

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
Men vad gör du om någon stjäl den då?
Ja precis då står du där med skägget i brevlådan. eftersom att skoterstölderna är relativt vanliga helst på lite nyare maskiner så är det värt att ha. på min mxz 670 betalar jag 1156 / helår och har då trafik, brand, glas, stöld och rättsskydd. har den försäkrad på länsförsäkringnar och jag är 17 år
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Det är väl knappt lönt att helförsäkra numera, kan dock vara bra om man skulle vilja göra en totalkrasch nån gång.

Jag köpte en Pro X2 800 för nån vecka sen, har skrivit den på morsan dels då jag är under 18 då blir det lite småknas om jag ska ha den på mig, förmyndare ska skriva på och jag vet inte allt vad det är, och dels för att det antagligen blir billigare att försäkra :) Ska bli kul/jävligt tråkigt att få reda på vad försäkringen kostar på den.. Är helförsäkring inte alldeles för dyr så kör man på den.
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Jag fick en helförsäkrings offert på en AC Pantera 1000 01a på drygt 3000.
(Jo jag är en gubbe)

MVH//
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag betalar ungefär 2-2500:- (minns inte exakt) för min mxz 800 -01 hos Mellanbygdens. Är 22 år.
articen kostar ca 700:-
Detta gäller för halvförsäkring under ett helt år.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Min venture 600-04 kostar 1948:- hel/helår, självrisk vid stöld låst 2000:- olåst 7000:-
hos Dina Förskringar Timråorten och det tycker jag är billigt, sen har dom gjort avdrag för skoterförarbevis och hur mycke det är vet jag inte.
 

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Frågan är ju oxo vad som ingår i helförsäkringen?
Trasig matta och motorras?
Kan bli dyrt i en Thundercat..
 

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Jag har en 01 års T-cat 1000 och är 28 år, fick en offert på ca 4000 häromveckan hos Länsförsäkringar, helt OK som hobby/lekfordon.
Men stod inget om matta och motorras i försäkringsbeskedet.
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Jag har en 01 års T-cat 1000 och är 28 år, fick en offert på ca 4000 häromveckan hos Länsförsäkringar, helt OK som hobby/lekfordon.
Men stod inget om matta och motorras i försäkringsbeskedet.
Med andra ord för gammal! men jag är osäker på om det finns försäkringsskydd
mot motorras över huvud taget?! Jag har aldrig haft en ny skoter! är det någon som vet? tycker ju att det borde finnas utöver tillverkarens garanti!